OMEGA X akhirnya menang saman terhadap agensi mereka, Spire Entertainment

OMEGA X telah memenangi tuntutan mahkamah terhadap agensi mereka SPIRE Entertainment!

Pada petang 11 Januari, OMEGA X melalui Instagram berkongsi berita gembira bahawa mereka telah diberikan injunksi untuk menangguhkan kesahihan kontrak eksklusif mereka dengan SPIRE Entertainment.

Pengumuman penuh kumpulan adalah seperti berikut:

Helo, ini OMEGA X.

Hari ini, kami memenangi tuntutan mahkamah yang kami failkan terhadap agensi kami untuk menggantung kesahihan kontrak eksklusif kami.

Kami dapat mencapai ini kerana berkat anda semua yang memberi kami keberanian serta menghulurkan tangan. Terima kasih buat semua.

Terima kasih juga kerana bimbang tentang kami dan menyokong kami sehingga kini.

UNTUK X [peminat OMEGA X], kami amat menyayangi anda dan terima kasih.

Kami akan membalas jasa anda pada masa hadapan dengan muzik yang lebih baik dan persembahan yang mengagumkan.

Terima kasih.

OMEGA X ♡ UNTUK X

Instagram Omega X

OMEGA X mengumumkan pada bulan November bahawa mereka akan memfailkan saman untuk menamatkan kontrak mereka dengan SPIRE Entertainment, serta tuduhan jenayah terhadap pengerusi agensi itu, selepas bekas CEO (yang juga isteri pengerusi) dikecam kerana dilaporkan memukul ahli di khalayak ramai. Berikutan kontroversi berhubung dakwaan penderaan fizikal dan lisannya terhadap kumpulan itu, Ketua Pegawai Eksekutif itu akhirnya berundur daripada jawatannya di agensi itu, tetapi lebih banyak dakwaan mengenai penganiayaan agensi itu terhadap idola terus muncul selepas peletakan jawatannya, dan OMEGA X akhirnya mengadakan sidang akhbar untuk berkongsi cerita mereka.

Sumber : 1

loading...