Identiti peserta ‘Produce 101 Musim 2’ didedahkan kerana mengugut bekas teman wanitanya dengan senjata

Identiti bekas peserta ‘Produce 101 Musim 2’ Mnet, yang dijatuhkan hukuman percubaan kerana mengugut bekas kekasihnya dengan senjata, telah didedahkan.

Outlet media New Daily melaporkan pada 19 Ogos bahawa “Nam Yoon Seong, ahli kumpulan Noir, telah dihukum secara sah kerana menyerang bekas teman wanitanya.”

Menurut media itu, Nam Yoon Seong didakwa menceroboh rumah bekas kekasihnya dan mengugutnya dengan senjata, dan menuntut agar hubungan mereka diteruskan. Selepas itu, dia didakwa mencekik bekas kekasihnya apabila dia terus menolak permintaannya.

Baca juga : Bekas peserta “Produce 101 Musim 2” dijatuhi hukuman percubaan kerana mengugut bekas teman wanita dengan senjata

Kemudian, apabila seorang jiran mendengar jeritan bekas teman wanita itu dan menekan loceng rumah, Nam Yoon Seong malah mengugutnya untuk tidak memberitahu perkara sebenar kepada jiran tersebut.

Pada 19 Ogos, Nam Yoon Seong didakwa dan didapati bersalah menceroboh rumah ‘B,’ mendatangkan kecederaan badan, dan mengancam dengan menggunakan senjata, telah dijatuhi hukuman penjara 1 tahun jika dia melakukan jenayah yang sama dalam tempoh percubaan selama 2 tahun. Nam Yoon Seong juga akan berada di bawah pengawasan pelindung selama satu tahun dan mesti menyelesaikan 80 jam khidmat masyarakat.

Sementara itu, Nam Yoon Seong dilahirkan pada tahun 1996 dan memulakan kerjaya sebagai ahli kumpulan lelaki Noir pada tahun 2018. Dia yang merupakan vokalis dan rapper utama dalam kumpulan itu, mendapat populariti dengan kemahiran visual dan tariannya, dan kini sedang berjinak-jinak dalam bidang lakonan.

Terdahulu, dia mengambil bahagian dalam rancangan ‘Produce 101 Musim 2’ sebagai ahli I-One Entertainment dan meningkat daripada Kelas F kepada Kelas C, sekaligus meningkatkan jangkaan, tetapi digugurkan daripada program itu atas sebab kesihatan.

Setakat ini, Nam Yoon Seong tidak membuat sebarang kenyataan berhubung kejadian itu.

Sumber : wikitree | newsfarm | newdaily

loading...