“Big Mouth” pecah rekod rating tontonan tertingginya selepas Lee Jong Suk diculik dan dihantar ke hospital mental

“Big Mouth” MBC terus mendapat perhatian penonton dengan setiap episod baharu!

Pada 19 Ogos, drama noir yang dibintangi oleh Lee Jong Suk dan Yoona Girls’ Generation melonjak ke rating penonton tertinggi yang ditayangkan setakat ini. Menurut Nielsen Korea, episod terbaharu “Big Mouth” mencatatkan rating purata tontonan di seluruh negara sebanyak 11.2%, sekaligus menandakan pencapaian tertinggi sepanjang masa untuk drama itu.

Episode terbaru “Big Mouth” ini semakin menarik apabila, Go Mi Ho diserang lelaki misteri apabila dia ingin memberikan sampel darah untuk diuji oleh forensik. Sampel darah itu diambil kerana dia berasa pelik apabila seorang pesakit di hospital tersebut mati akibat kanser tanpa diberikan sebarang rawatan kepadanya atas arahan doktor. Setelah mengetahui si mati dalam keadaan sihat sebelum dipenjara dan dihantar ke hospital, Mi Ho memutuskan untuk ambil sampel darah tersebut untuk cari tahu hal sebenar. Namun tindakannya itu diketahui dan seseorang perlu lakukan sesuatu untuk menghalang Mi Ho. Mujur saja, datuk bandar berjaya menyelamatkan Mi Ho.

Berkaitan perkara di dalam penjara, Jerry muncul dalam video yang diletakkan secara sembunyi oleh Park Chang Ho yang merupakan perangkapnya untuk mengetahui siapa BIg Mouse sebenarnya. Kamera itu diletakkan dalam patung mary. Chang Ho amat terkejut melihat kelibat Jerry dalam kamera itu kerana beranggapan Jerry adalah orang kanannya dan sering bersama Chang Ho setiap masa dan merupakan orang yang tidak pernah meraguinya menjadi Big Mouse. Chang Ho kemudian berdepan dengan Jerry untuk mengetahui perkara sebenar. Jerry mengatakan bahawa dia tidak tahu apa-apa dan tidak mengambil juga kad tarot itu.

Chang Ho rasa ada sesuatu terjadi dan lantas meneliti semula rakaman video serta mendapati 30 minit rakaman telah hilang. Miho kemudian menghubungi Chang Ho dan memberitahu seseorang telah menghantar 33 kekwa putih kepadanya beserta kad tarot, The Fool, Reversed. Chang-ho menduga bahawa ini adalah amaran Tetikus Besar kepadanya dan tertanya-tanya bagaimana Big Mouse mengetahui tentang kamera itu walaupun hanya 4 orang yang mengetahui rancangannya.

Jerry tiba-tiba dibebaskan kerana dibantu oleh Gong Jihoon. Jerry digunakan untuk memerangkap Park Changho. Park Changho diracun dengan minuman tenaga yang telah dicampur dengan ubat sehingga dia mengalami sakit perut yang teruk dan terpaksa dikejarkan ke hospital. Nasib baik Mi Ho dan Gi-gwang tiba tepat pada masanya. Mereka bertiga mengejar ambulans apabila mereka menyedari bahawa mereka tidak membawanya ke hospital. Ini membuatkan rancangan Ji Hoon gagal. Setelah Mi Ho melawatnya dan dalam perjalanan ke penjara Chang Ho tiba-tiba dan telah di bawa oleh orang suruhan Jihoon ke hospital psikiatri,  sekaligus meningkatkan ketegangannya.

Sementara itu, “Today’s Webtoon” SBS, yang disiarkan dalam slot masa yang sama dengan “Big Mouth,” hanya mencatatkan purata tontonan sebanyak 2.5% yang dilihat sedikit merosot untuk malam itu.

Tahniah kepada pelakon dan krew “Big Mouth”!

“Big Mouth” boleh distrim menerusi Disney+ Hotstar pada setiap Jumaat dan Sabtu jam 10.50 malam MYT. Manakala “Today’s Webtoon” boleh ditonton menerusi platform Viu Malaysia.

Sumber : naver, newsen

loading...