Cari tahu identiti sebenar ‘Big Mouse’ bikin rating drama “Big Mouth” sekali lagi catat tontonan tertinggi

Kebangkitan drama “Big Mouth,” yang dibintangi oleh pelakon Lee Jong Suk dan Lim YoonA, patut diberi perhatian.

“Big Mouth” ialah drama noir yang mengisahkan seorang peguam kelas tiga yang akhirnya bertanggungjawab ke atas kes pembunuhan yang mengubahnya semalaman menjadi penipu genius yang dikenali sebagai “Big Mouse.” Untuk terus hidup dan melindungi keluarganya, peguam “bermulut besar” itu mesti mendedahkan konspirasi besar di kalangan kelas atasan yang mempunyai keistimewaan.

Drama ini menggambarkan pertempuran sengit yang berlaku di latar belakang Gucheon, sebuah bandar yang boleh didiami di mana pelbagai kes rasuah dan konspirasi tersembunyi namun pelakunya mempamerkan penampilan yang cantik.

Pada 12 Ogos, menurut Nielsen Korea, sebuah syarikat penyelidikan penarafan, episod ke-5 “Big Mouth” MBC yang disiarkan pada semalam mencatatkan purata tontonan sebanyak 10% di kawasan metropolitan dan 9.8% di seluruh negara, sekaligus memecahkan rating tontonan tertingginya sekali lagi..

Episod Big Mouth sebelum ini menunjukkan Go Mi Ho (YoonA) yang memutuskan untuk mengambil bahagian dalam membantu suaminya, Park Chang Ho (Lee Jong Suk).

Ini menunjukkan peningkatan sebanyak 1.2% daripada 8.6% daripada episod ke-4 dan peningkatan sebanyak 3.6% daripada 6.2% purata tontonan daripada episod pertama.

Dalam episod 5 ini, Park Chang-ho dilihat menipu mata semua orang dan berpura-pura mengaku dia sebagai ‘Big Mouse’ yang sebenar. Sedangkan, dia terpaksa berbuat demikian untuk menyelamatkan diri sendiri dan keluarganya.

Sejak itu, walaupun di mendapat ugutan bunuh, Park Chang-ho secara perlahan-lahan mengembangkan kuasanya dan penampilannya yang hitam membuat jangkaan dia akan lakukan serangan balas terhadap mereka yang mengambil rasuah.

Dalam pada itu, kepercayaan isteri Park Chang-ho, Ko Mi-ho (lakonan Lim Yoona), yang mendengar berita itu (Park Chang Ho adalah ‘Big Mouse’) sedikit retak dan menyangkal perkara itu. Namun selepas ayah Mi Ho menelefon dan memberitahu Chang Ho telah melunaskan segala hutan secara misteri membuatkan dia termakan dengan kata-kata Choi Doha yang menyampaikan berita Chang Ho dan ‘big mouse’ itu.

 

Dalam pada itu, kumpulan baru telah ditubuhkan di sekitar Park Chang-ho di Penjara Gucheon.

“Lakukan mengikut undang-undang Big Mouse,” kata Park Chang-ho, yang menjadi penuh tenaga dengan pengikutnya yang semakin ramai, “Dengan cara saya sendiri,” katanya, mengisytiharkan hukuman yang menyeluruh, membuatkan penonton meneka bahawa akan ada pertumpahan darah di dalam penjara.

Perhatian tertumpu kepada sama ada “Big Mouth,” yang diketuai oleh Lee Jong Suk dan Lim Yoona, akan dapat meneruskan momentum penarafan yang luar biasa sehingga tamat. Ada yang menyatakan jangkaan untuk episod minggu hadapan dengan jawapan, “Jika Rabu-Khamis adalah ‘Woo Young-woo’, Jumaat-Sabtu adalah ‘Big Mouth’.”

Dalam pada itu, penonton terkejut dengan identiti Park Chang Ho. “Adakah Park Chang Ho adalah ‘Big Mouse’ sebenar?”, “Apa yang boleh dilakukan untuk mengkhianati Mi Ho?” dan “Tidak, Park Chang Ho bukan tikus besar untuk membayar hutang dahulu.”

Sementara itu, “Big Mouth,” yang terus mendapat perhatian ramai dengan mencatat peningkatan purata tontonan pada setiap episode akan bersiaran di Disney+ Hotstar setiap Jumaat dan Sabtu jam 10.50 malam.

Sumber : insight

loading...