Siapa ‘Oppa’ kacak yang akan diterbangkan ke Malaysia sempena meraikan ulangtahun ke-5 Oh! K?

Malaysia, 3 September 2019 – Oh! K akan menyambut ulangtahunnya yang ke 5. Oleh yang demikian, saluran hiburan Korea kegemaran anda ini akan bersama-sama dengan saluran Astro Ria (CH 104 / HD CH 123), Astro Prima (CH 105 / HD CH 121) untuk memberikan peminat di Malaysia pengalaman ‘Pop & Watch’ yang daebak!

Bermula dari 21 September hingga 20 Oktober, semua pelanggan Astro boleh menonton dan menikmati Oh! K ‘Pop & Watch’ yang akan mengetengahkan koleksi hebat siri drama dan variety show Oh!K dengan dilengkapi dengan  sarikata dalam Bahasa Inggeris, Bahasa Malaysia dan Bahasa Cina . Dari kisah cinta fantasi ‘Goblin’ kepada siri percintaan sci-fi ‘I’m Not A Robot’, penonton akan berada dalam dilema untuk membuat pilihan.

Dan jika itu tidak mencukupi, bersiap sedia untuk menghiasi kek dengan icing yang sempurna. Oh!K juga akan menjemput Oppa yang cukup istimewa dan mempunyai rupa yang menawan serta mungkin bisa menggetarkan jiwa anda yang akan bertindak sebagai tuan rumah yang mengendalikan parti untuk peminat di Malaysia. Yeay!!! (klu : Oppa boleh menyanyi, boleh berlakon, boleh berenang dan tinggal berseorangan)

Jadi, untuk ketahui siapa yang bakal buat jantung anda berdebar dan bagaimana untuk mendapat peluang bersemuka serta mencipta memori istimewa dengan Oppa, jangan lupa untuk sentiasa mengunjungi Facebook Oh! K.

Untuk maklumat lanjut mengenai Oh! K ‘Pop & Watch’, anda boleh layari www.astro.com.my atau Oh! K Facebook Page. Untuk yang ingin melanggan Oh! K, lawati CH 200 di Astro TV. Oh! K boleh ditonton menerusi Astro CH 394.

Berikut adalah jadual masa tayangan Oh!K’s ‘Pop & Watch’ bersama sinopsis rancangan berkaitan :

       Astro Channels                                                   Schedule

Astro Ria

  (CH 104/HD CH 123)

  •  I’m Not A Robot

9 – 30 September @ 5 – 6:30pm, Mondays – Fridays

  •  Goblin

1 – 22 October @ 5pm – 7pm, Mondays – Fridays

  •  I Live Alone

22 September – 20 October @ 5pm – 7pm, Sunday

 

Astro Prima

(CH 105/HD CH 121)

 

  • My Secret, Terrius

23 September – 14 October @ 1:30pm – 3:00pm, Mondays – Fridays

 Love Me Actually

21 September – 13 October @ 9pm – 11pm, Saturdays & Sundays

Hello

(CH 110)

  • I Live Alone

23 September – 18 October @ 12:30pm – 2.15pm, Mondays – Fridays

  • Time

3 September – 28 October @ 10:00pm – 10:45pm, Mondays – Thursdays

 

   GOBLIN

Goblin adalah drama bertemakan fantasi yang menceritakan tentang goblin moden yang tampan berusia 100 tahun, Kim Shin (Gong Yoo), yang kehidupannya saling berkaitan dengan malaikat maut yang menyedihkan (Lee Dong Wook).

Kim Shin mencari penawar untuk mengakhiri sumpahan hidupnya, iaitu dia perlu mencari pengantin manusia. Akhirnya Kim Shin menemuinya, seorang gadis bernama Ji Eun Tak (Kim Go Eun), lantas jatuh cinta dan mahu hidup dan bersamanya. Walau bagaimanapun, Eun Tak ada dalam senarai malaikat maut. Apakah kisah cinta Kim Shin dan Eun Tak dapat bertahan terhadap segala kemungkinan?

 MY SECRET TERRIUS

“My Secret Terrius” adalah sebuah drama bertemakan romantik komedi misteri.  So Ji Sub akan membawakan watak Kim Bon, seorang lagenda agen ops hitam yang berkhidmat di National Intelligence Service (NIS). Jung In Sun pula akan memainkan peranan Go Ae Rin, seorang ibu tunggal yang mendapati dirinya terperangkap dalam misi menyelesaikan konspirasi dengan Kim Bon.

Son Ho Jun pula akan memperlihatkan buat pertama kalinya akan membawakan watak antagonis sebagai Jin Yong Tae, seorang penipu serta dalang kepada semua kejadian misteri yang berlaku oleh Go Ae Rin dan Kim Bon.  Im Se Mi pula akan membawakan watak sebagai Yoo Ji Yeon, seorang ejen perisikan di NIS dan turut menyintai Kim Bon dalam diam.

 

 I LIVE ALONE

Satu siri variety popular yang memaparkan gambaran realistik tentang kehidupan selebriti yang tinggal berseorangan. I Live Alone telah mendapat perhatian peminat sejak mula ditayangkan pada tahun 2013. memperolehi berikut kuat sejak penubuhannya pada tahun 2013.

Kemunculan bintang-bintang popular dan aktiviti berkaitan mereka sekaligus menjadikannya satu rancangan popular paling di Korea. 

Selain penampilan daripada tetamu khas, rancangan itu turut disertai oleh pemain utama yang menggelarkan diri mereka sebagai Rainbow Club, yang terdiri daripada tuan rumah (pemain asal) dan tetamu selebriti lain.

 LOVE ME ACTUALLY

Kelab Love Me Actually disertai oleh lima orang lelaki yang menawan – Heo Kyeong Hwan si komik; usahawan perniagaan yang bijak Park Sung Kwang; rapper kumpulan K-pop INFINITE Dong Woo; penyanyi serta komedian Yang Se Chan; dan yang paling muda, pelakon terkenal Kim Min Kyu yang masih dalam pencarian mencari cinta.

Lima lelaki itu akan bertemu dengan wanita bujang yang menyertai kelab mereka untuk menghilangkan kebosanan serta melarikan diri seketika dari kehidupan yang sibuk. dmelarikan diri dari kehidupan mereka yang membosankan dan teruk. Mereka akan membawa anda ke destinasi yang berbeza di seluruh negara dan menjelajahi tempat-tempat baru bersama-sama. Apakah yang akan terjadi sepanjang pengembaraan mereka? Sertai mereka yang mengharapkan kehidupan romantis dan sebagai host dalam perjalanan cinta yang menarik dan bakal membuat anda gelak ketawa.

 

 TIME

“Time” mengisahkan tentang seorang lelaki yang menghabiskan hari-hari terakhirnya dengan membantu seorang wanita di mana hidup wanita tersebut musnah disebabkan olehnya.

Cheon Soo Ho (Kim Jung Hyun) adalah CEO sebuah restoran dan anak lelaki pewaris W Group. Soo Ho mahu putarkan kembali waktu lalu untuk Seol Ji Hyun (Seohyun). Sementara itu, Ji Hyun seorang yang peramah dah disenangi ramai, namun semuanya berubah selepas kematian adik perempuannya.

 I AM NOT A ROBOT

Kim Min Gyu (Yoo Seung Ho) adalah seorang pemegang saham terbesar disebuah firma kewangan (domestik) terbesar, KM Financial. Walaupun dilabel seorang yang kaya, namun hidupnya begitu terasing dan tidak boleh bertemu janji dengan mana-mana wanita kerana dia alah kepada hubungan sosial sesama manusia.

KM Financial mencipta robot humanoid bernama Aji 3, yang menyerupai bekas teman wanita Min Gyu, iaitu Jo Ji Ah (Chae Soo Bin). Untuk mengelakkan robot yang dicipta disalahgunakan oleh pelabur asing, robot itu dihantar ke rumah Min Gyu untuk disimpan. Walau bagaimanapun, badan robot itu rosak secara tidak sengaja sebelum ia di rumah Min Gyu, dan Ji Ah diminta untuk menyamar sebagai robot sementara yang robot asal sedang diperbaiki.

Perlahan-lahan, Min Gyu jatuh cinta terhadap Ji Ah, yang dia percaya bahawa Ji Ah adalah robot Aji 3 dan pelbagai kejadian terjadi saat robot itu jatuh ke tangan yang mereka yang tidak sepatutnya.

loading...