Choi Hwan Hee, anak mendiang Choi Jin Sil yang bunuh diri suatu masa dahulu, ikuti jejak langkah si ibu

Setelah lama berdiam diri sejak kematian ibunya, Choi Jin Sil, pada sebelas tahun yang lalu, Choi Hwan Hee akhirnya membuat keputusan untuk bergiat aktif dalam bidang hiburan seperti ibunya suatu masa dulu. Jika tidak, mana datangnya pepatah ‘bapak borek, anak rintik’. Mungkin bakat seorang penghibur telah mula diwarisi daripada mendiang.

Dalam satu sidang media untuk program realiti tv terbaru tvN , ‘Thinking About Kids’ sekitar jam 1 petang tadi, kehadiran Choi Hwan Hee mengejutkan puluhan wartawan yang berkumpul di situ. Mereka tak menyangka sosok muda yang berusia 7 tahun sewaktu pengebumian Choi Jin Sil dahulu sudah mencecah usia 18 tahun sekarang. Mereka meramalkan ketinggiannya sekitar 178cm.

Gambar dikreditkan pada news1.

Masih lagi malu untuk berucap di hadapan hadirin, Choi Hwan Hee tak pernah terfikir untuk menjadi aktor seperti ibunya.

“Saya tak tahu samada jadi pelakon itu satu impian. Tapi sekarang, saya dah tahu apa nak buat. Sehinggakan kakak saya (Choi Jun Hee) pun rasa cemburu bila saya muncul depan tv,” katanya yang akan muncul di dalam program realiti tv tersebut.

Majlis pengkebumian Choi Jin Sil yang dihadiri ramai rakan selebriti.

Choi Hwan Hee turut berterima kasih pada Hon Jin Kyung dan pelawak popular, Lee Young Ja yang memberikannya sokongan moral selama ini sekaligus dapat menangani krisis emosi akibat kehilangan ibu tersayang. Mendiang Choi Jin Sil didapati membunuh diri setelah dijumpai menggantungkan diri pada 2 October 2008. Dahulunya, Choi Jin Sil merupakan aktress yang sangat popular di negara tersebut setanding dengan Kim Hye Soo dan Jeon Do Yeon. ‘Thinking About Kids’ yang akan mengupas isu hubungan ibu bapa dan anak dalam lingkungan remaja dan disiarkan menjelang hari ini di cenel tvN Korea.

Sumber: news1

loading...