“Gyeongseong Creature” Musim 2 kongsi poster terbaru dan akan tayang 27 September ini

“Gyeongseong Creature” Musim 2 Netflix telah mengumumkan tarikh tayangan perdana drama dengan teaser dan poster baharu!

Berlatar belakang pada zaman gelap musim bunga tahun 1945, Musim 1 ‘Gyeongseong Creature’ mengisahkan tentang seorang usahawan dan seorang penyiasat yang terpaksa berjuang untuk bertahan hidup dan menghadapi raksasa yang lahir dari kerakusan manusia.  Dalam Musim 2, kisah yang belum selesai diteruskan di Seoul pada tahun 2024 di mana Yoon Chae Ok (Han So Hee), yang terselamat dari musim bunga Gyeongseong, bertemu dengan Ho Jae, yang mirip seperti Jang Tae Sang (Park Seo Joon).

Poster yang baru dikongsikan memaparkan watak-watak yang telah mengembara dari tahun 1945 ke 2024. Salah satu poster menunjukkan Ho Jae (Park Seo Joon), yang mempunyai persamaan yang ketara dengan Tae Sang, ketua kedai pajak terkemuka di Gyeongseong, Geumokdang. Persamaan ini menimbulkan persoalan mengenai mengapa dia kelihatan seperti Tae Sang dan apakah identiti sebenarnya.

Poster yang memaparkan Chae Ok di Seoul moden, berlatarkan era Gyeongseong, menimbulkan persoalan tentang bagaimana Chae Ok selamat selepas menelan Najin (spesies cacing parasit) dalam episod akhir Musim 1 dan apa yang telah dilaluinya sejak itu. Penambahan watak-watak baharu, Kapten Kuroko (Lee Moo Saeng) dan Seung Jo (Bae Hyeon Seong), meningkatkan lagi keterujaan untuk jalan cerita yang diperluas dalam Musim 2.

Kapten Kuroko mengetuai sekumpulan ejen elit yang dipanggil Kurokos, yang bekerja mengikut arahan rahsia dan merancang strategi secara sulit di sebuah makmal dengan akses terhad. Seung Jo mengejar Ho Jae dan Chae Ok, bertindak sebagai pemangkin dalam peristiwa misteri di sekeliling mereka dan memberikan aksi yang penuh risiko.

Treler baharu ini dibuka dengan Chae Ok bangun dengan kenangan masa lalu selepas menelan Najin. Di Seoul 2024, yang sangat berbeza dari Gyeongseong 1945, Chae Ok bertemu dengan Ho Jae, yang kelihatan seperti Tae Sang. Walaupun memanggilnya “Encik Jang,” dengan ekspresi penuh harapan, Chae Ok berasa kecil hati apabila Ho Jae menjawab, “Nama saya Jang Ho Jae.”

Eksperimen yang mencurigakan di bawah arahan Kapten Kuroko diteruskan, manakala Chae Ok berkata, “Jadi ini belum selesai lagi? Neraka ini,” membayangkan kembalinya mimpi ngeri lalu. Sementara itu, Seung Jo, dengan kebolehan hebatnya mengawal tentakel, dan kumpulan Kuroko yang mengejar Tae Sang dan Chae Ok, menyajikan aksi yang mendebarkan dan memberikan pengalaman yang mengujakan.

Ungkapan, “Beratnya karma, satu perjuangan untuk menamatkan semuanya,” dan imej watak-watak yang bertarung sengit merentas masa meningkatkan rasa ingin tahu tentang bagaimana hubungan, konflik dan takdir mereka dari Gyeongseong ke Seoul akan diselesaikan.

‘Gyeongseong Creature’ Musim 2 dijadualkan untuk ditayangkan pada 27 September hanya di Netflix.

Sumber : 1

loading...