[Wawancara eksklusif] Jeon Jong Seo dan Moon Sang Min bercakap tentang drama terbaru mereka “Wedding Impossible”

“Wedding Impossible” mengisahkan tentang pelakon yang tidak dikenali Na Ah Jung (Jeon Jong Seo) yang memutuskan untuk menjalani perkahwinan palsu dengan rakannya Lee Do Han (Kim Do Wan) untuk menjadi watak utama buat kali pertama dalam hidupnya, dan Lee Ji Han(Moon Sang Min) atas sebab tertentu menentang keras perkahwinan abangnya.

Kisah lucu dan romantik rumah tangga palsu antara Na Ah Jung dan Lee Do Han pastinya tidak akan berjalan lancar, kerana ada Lee Ji Han. Lee Ji Han pasti akan menjalankan pelbagai misi dan tindakan untuk memikat kakak iparnya bagi menghentikan perkahwinan si abang.

Drama ini telah mula bersiaran di Prime Video Malaysia pada 26 Februari lalu dan KMania telah berpeluang untuk menemubual Jeon Jong Seo dan Moon Sang Min. Jom ketahui apa kata kedua pelakon ini mengenai drama dan watak mereka dalam “Wedding Impossible” dan banyak lagi.

1.Apakah yang membuatkan anda memilih “Wedding Impossible” dan apa dia yang akan mengejutkan penonton tentang drama ini?

Jeon Jong Seo: Ini adalah drama TV pertama saya di Korea, dan alasan terbesar saya  memilihnya adalah skrip. Saya dapat rasakan ia bukanlah seperti percintaan yang menggabungkan genre yang menjadi trend saat ini, sebaliknya skrip dengan ceritanya boleh ditonton untuk masa yang lama tanpa rasa tegang.

Moon Sang Min: Saya sentiasa mahu mencuba genre komedi romantik, dan saya juga mahu memainkan watak utama lelaki yang lebih muda [daripada pelakon utama wanita]. Saya bersyukur kerana dapat melakonkan watak menawan bernama Lee Ji-han, jadi saya menyertai drama itu. Istimewanya drama kami ini ialah adik ipar menentang perkahwinan abangnya, dan itu menyebabkan hubungan antara Ji-han, Do-han, dan A-jung sangat menyegarkan dan menyeronokkan. Saya fikir tetapan ini sendiri adalah elemen yang penonton boleh rasa kelainanannya.

2. Jika anda boleh membawakan mana-mana watak lain dalam drama ini, siapakah ia?

Jeon Jong Seo: Jika saya seorang pelakon lelaki, saya ingin bawakan watak Lee Do-han, lakonan Kim Do-wan. Saya mendapati watak itu menarik.

Moon Sang Min: Saya mahu berlakon sebagai abang kepada Ji-han, Lee Do-han. Apabila saya melihat versi yang disunting, watak Lee Do-han lebih menarik daripada yang saya rasakan semasa membaca skrip, dan ia ada aura yang hebat. Jadi saya mahu mencabar diri sendiri dan mencubanya juga.

3. Bolehkah anda berkongsi momen yang tidak dapat dilupakan atau lucu semasa penggambaran dan apakah adegan kegemaran anda?

Jeon Jong Seo: Anda boleh melihat suasana lokasi penggambaran kami dengan menonton video di belakang tabir, tetapi adegan itu menyeronokkan dan saya tidak berhenti ketawa. Ini adalah kali pertama saya menjalani pengambaran drama dengan pelakon seusia saya, jadi saya merakamnya secara semula jadi seolah-olah saya bermain di taman permainan ketika saya masih muda.

Moon Sang Min: Suasana di set itu sangat baik. Kami banyak bercakap tentang kehidupan seharian kami dan mengenali satu sama lain secara semula jadi. Selain itu, semasa waktu rehat, kami semua berkumpul di ruang menunggu dan bermain permainan seperti mafia. Saya fikir setiap saat sangat baik dan menyeronokkan. Tambahan pula pelakon senior, pengarah dan kakitangan produksi semuanya hebat, jadi saya fikir ingin bertemu dengan mereka lagi jika saya ada peluang.

4. Apakah yang mencabar untuk menghidupkan watak anda?

Jeon Jong Seo: Memandangkan ia adalah debut drama pertama saya, terdapat sedikit perbezaan berbanding dengan filem yang telah saya bintangi setakat ini. Namun, saya tidak mahu berlakon drama hanya kerana drama yang sering diperkatakan di Korea, saya terfikir untuk melakukannya mengikut kemahiran lakonan saya. Ia mungkin gaya lakonan yang tidak dikenali kepada penonton pada awalnya, tetapi saya  percaya bahawa saya boleh meyakinkan mereka kerana jalan cerita ini akan berkembang selepas ia bermula. Saya rasa skrip yang menyeronokkan membuat saya berasa yakin.

Moon Sang Min: Ji-han ada matlamat yang jelas, jadi kadang-kadang dia menunjukkan sisi comelnya untuk mencapai tujuannya dan malah bersungguh-sungguh sehingga meninggalkan imej asalnya. Seiring dengan episode yang berlanjutan, Ji-han berubah dengan pelbagai cara, baik secara dalaman dan luaran, dan saya banyak memikirkan bagaimana untuk menunjukkan perbezaan ini kepada penonton, jadi saya cuba memberi tumpuan kepada perkara ini.

5. Moon Sang Min – bagaimana perasaan anda saat menampilkan kemampuan menari anda dengan ‘Be Mine” dari Infinite?

Moon Sang Min: Setiap kali saya ada masa, saya pergi ke bilik latihan dan berlatih dengan seorang guru, malah di rumah, saya berlatih bersungguh-sungguh selepas menilai diri sendiri. Saya fikir ia berjalan dengan baik semasa latihan, tetapi ia sangat sukar ketika saya menjalani penggambaran kerana saya perlu memberi perhatian kepada tarian, nyanyian dan ekspresi wajah saya. Saya rasa semua penyanyi sangat mengagumkan. Dan ada pelakon yang berada di atas pentas bersama saya di set, dan mereka sangat baik dalam menari, jadi saya berusaha lebih keras kerana saya mendapat motivasi untuk melakukan yang lebih baik. Ia merupakan satu lagi pengalaman menyeronokkan yang berbeza daripada lakonan.

6. Bolehkah anda katakan sesuatu kepada peminat anda di luar negara terutamanya peminat Malaysia yang menonton drama ini?

Jeon Jong Seo: Peminat Malaysia, saya Jun Jong-seo yang memainkan watak Na A-jung dalam “Wedding Impossible.” Terima kasih atas minat anda terhadap drama kami, dan drama ini baru sahaja bermula. A-jung dan Ji-han menjadi semakin disayangi seiring berjalannya siri ini, jadi sila nantikannya dan menyukainya! Terima kasih.

Moon Sang Min: Terima kasih banyak kerana menonton. Kami ada banyak episod yang menyeronokkan menanti anda, jadi sila nantikannya dan kekal bersama kami sehingga tamat. Terima kasih!

Strim “Wedding Impossible” di Prime Video Malaysia sekarang. Episod baru akan dikeluarkan setiap minggu, iaitu setiap hari Isnin dan Selasa. Jom tonton preview drama ini terlebih dahulu.

Photo credited to tvN drama

loading...