Lisa BLACKPINK akan debut berlakon di Hollywood dalam siri HBO “The White Lotus” Musim 3

Berita baik buat peminat BLACKPINK umumnya, dan Lisa secara khususnya. Lisa BLACKPINK atau nama sebenarnya Lalisa Manobal akan membuat penampilan sulungnya sebagai pelakon dalam siri TV Amerika HBO “The White Lotus” Musim 3 tidak lama lagi.

“The White Lotus” merupakan siri TV Amerika dengan genre komedi yang dihasilkan oleh HBO. Siri ini mengisahkan tetamu dan pekerja sebuah resort bernama White Lotus yang terpaksa berdepan dengan pelbagai konflik. Musim pertama The White Lotus sebelum ini disiarkan pada 2021 dan berlangsung di Hawaii. Siri ini kemudiannya diteruskan ke musim kedua yang akan disiarkan pada 2022 dan berlatarkan Sicily. Disebabkan minat penonton yang tinggi, HBO akhirnya memutuskan untuk kembali bekerja pada musim ketiga siri ini.

Siri ini yang terkenal dengan penggambaran kisah jalinan yang menarik dengan latar belakang White Lotus Resort Hotel yang mewah telah mendapat pujian meluas dan memperoleh 10 anugerah di Anugerah Emmy ke-74 pada 2022. “The White Lotus” dicipta, ditulis dan diarahkan oleh Mike White; manakala White, David Bernad dan Mark Kamine sebagai eksekutif penerbit.

The White Lotus Musim 3

Untuk musim ke-3, pengambaran akan dijalankan di sekitar Koh Samui, Phuket dan Bangkok pada bulan Februari dan ia akan mengikuti kumpulan tetamu baharu di hartanah White Lotus yang lain. HBO telah bekerjasama dengan Pihak Berkuasa Pelancongan Thailand sebagai tanda memberikan sokongan padu untuk penggambaran dan mempromosi siri ini untuk musim yang ke-3.  Menjalani pengambaran di negara asal Lisa, ia sekaligus menambah sentuhan peribadi pada penampilan sulungnya di Hollywood.

Lisa akan menggunakan nama Lalisa Manobal dalam kredit siri televisyen itu. Sementara itu, peranan yang bakal dimainkan olehnya masih menjadi rahsia.

Lisa akan menyertai barisan pelakon yang telah diumumkan sebelum ini termasuk Leslie Bibb, Carrie Coon, Francesca Corney, Nicholas Duvernay, Arnas Fedaravičius, Christian Friedel, Scott Glenn, Walton Goggins, Dom Hetrakul, Sarah Catherine Hook, Jason Isaacs, Julian Kostov, Michelle Monaghan, Sam Nivola, Morgana O’Reilly, Lek Patravadi, Shalini Peiris, Parker Posey, Natasha Rothwell, Patrick Schwarzenegger, Tayme Thapthimthong dan Aimee Lou Wood.

Mengenai Lalisa

Lalisa Manobal merupakan seorang rapper, penyanyi dan penari yang paling dikenali sebagai Lisa, ahli kumpulan gadis pop Korea yang terkenal di seluruh dunia, BLACKPINK yang berasal dari Buriram, Thailand. Bersama-sama dengan kehadiran pentasnya yang tiada tandingannya, dia terkenal dengan citarasa fesyen dan gaya penetapan trendnya yang unik, menjadikannya seorang tokoh terkemuka dalam industri fesyen global. Lisa diwakili oleh LLOUD Co. dan bersedia untuk membintangi siri original HBO, “The White Lotus” Musim 3.

Dengan penglibatannya dalam siri ini, Lisa secara rasmi menjadi ahli BLACKPINK ketiga yang memulakan kerjaya sebagai pelakon selepas Jisoo dan Jennie yang membuat penampilan sulung lakonan mereka sebelum ini.

“The White Lotus” Musim 1 dan 2 tersedia untuk tontonan di HBO GO. Langgan HBO GO dalam talian di https://www.hbogoasia.my/ atau aplikasi mudah alih melalui App Store atau Play Store dengan harga serendah RM23.30/bulan. Anda juga boleh mengakses HBO GO melalui Astro atau Unifi TV. HBO GO juga tersedia pada Android TV, Apple TV, LG TV dan Samsung Smart TV – serta dilengkapi dengan fungsi AirPlay dan Google Cast.

Gambar dikreditkan kepada HBO GO and Vivi Suthathip Saepung 

loading...