JTBC kongsi poster rasmi drama ‘Strong Girl Namsoon’ yang akan ditayangkan Oktober ini

Spin-off daripada drama popular “Strong Woman Do Bong Soon,” “Strong Girl Namsoon” telah mengeluarkan poster rasminya. “Strong Girl Namsoon” adalah sebuah drama komedi mengenai tiga generasi wanita yang dilahirkan dengan kekuatan luar biasa dan berjaya mendedahkan kebenaran di sebalik jenayah berkaitan dadah yang berlaku di sekitar kawasan Gangnam.

Lee Yoo Mi memegang watak sebagai sepupu kedua Do Bong Soon, iaitu Gang Nam Soon, seorang yang memiliki personaliti unik dan lincah dengan kekuatan luar biasa yang terbang dari Mongolia untuk mencari ibu bapanya. Kim Jung Eun memainkan watak ibu Gang Nam Soon, iaitu Hwang Geum Joo, seorang taikun wang di Gangnam yang mempunyai rasa keadilan yang kuat. Kim Hae Sook pula sebagai nenek sebelah ibu Gang Nam Soon, Gil Joong Gan, seorang legenda di kawasan kejiranan Majang.

Poster utama yang dikeluarkan menambahkan lagi rasa ingin tahu dengan visualnya yang ‘terpotong-potong’ seperti komik dan mengingatkan penonton tentang Avengers. Pertama, sosok Gang Nam Soon (Lee Yoo Mi) yang berada dalam posisi bersedia untuk pukulan sambil tersenyum riang dan yakin mencuri perhatian.

Karisma serta aura Hwang Geum Ju (Kim Jong Un) menunggang motosikal berkuasa besar dan bersedia untuk berubah menjadi Batgirl Gangnam menyuntik keterujaan dalam siri pengejaran penjenayah dalam drama ini. Sementara itu, nenek Gil Joong Gan (Kim Hae Sook) menarik perhatian dengan kekuatannya yang luar biasa. Dia adalah legenda yang masih hidup di Majang-dong. Kekuatannya berbeza dengan ekspresi cerianya menambah rasa ingin tahu.

Bahagian bertentangan poster memperkenalkan penonton kepada detektif yang bersemangat Kang Hee Shik dan antagonis yang dingin Ryu Shi Oh. Ong Seong Wu memegang watak Kang Hee Shik, pegawai polis termuda di Balai Polis Gangnan, Sungai Han, yang terkenal dengan rasa keadilan, berpengetahuan dan mempunyai etika yang baik. Sebaliknya, Byun Woo Seok akan menggambarkan Ryu Shi Oh, seorang penjahat yang didorong oleh ketamakan yang bercita-cita tinggi yang juga Ketua Pegawai Eksekutif Dugo, sebuah syarikat pengedaran dan jualan. Walaupun poster Kang Hee Shik membayangkan komitmennya yang tidak berbelah bahagi terhadap keadilan dengan memegang pistol, pandangan Ryu Shi Oh yang tidak dapat difahami membayangkan kerumitan wataknya.

Tambahan lagi, kenyataan tiga tonggak utama drama itu, “Kami di sini untuk membelasah mereka yang ‘lemah’!” menimbulkan jangkaan untuk konfrontasi ‘berkuasa’ yang mendebarkan antara mereka yang akan memusnahkan jenayah dadah baharu yang menembusi Gangnam.

Berdasarkan kejayaan siri pertamanya ‘Strong Girl Bongsoon,’ siri terbaharu siri ‘Strong Woman’ meneroka dunia yang lebih luas dan memperkenalkan ‘hero drama K-female’ baharu yang berkuasa. Tayangnya sangat dinantikan ramai sejak awal pengumuman drama ini.

Pasukan produksi berkongsi, “Dalam dunia ‘Wanita Kuat’ yang berkembang ini, kami akan memperkenalkan wira dan penjahat dengan daya tarikan yang lebih menarik. Sila nantikan kelahiran ‘pahlawan ibu-anak perempuan’ yang akan menggegarkan dunia penjahat.”

“Strong Girl Namsoon” akan ditayangkan pada 7 Oktober ini menerusi rangkaian JTBC. Jom saksikan trailer drama ini di bawah:

Sumber : 1

loading...