Didakwa menyerang bekas teman wanita secara fizikal, Youngbin tinggalkan BLANK2Y

Youngbin BLANK2Y telah dikeluarkan daripada kumpulan kerana dakwaan  menyerang bekas teman wanitanya secara fizikal.

Pada 25 Februari, seorang individu tanpa nama (selepas ini dirujlakukan keganasan uk sebagai “A”) membuat siaran di komuniti dalam talian yang mendakwa rakan mereka telah diserang secara fizikal dan dicekik oleh teman lelakinya, seorang idol yang dirujuk sebagai “B,” semasa dalam proses untuk berpisah dengannya.

A menulis, “Rakan saya dan Idol B bercinta selama kira-kira tiga bulan, dan apabila rakan saya ingin berpisah dengannya, dia menyerangnya. Dia memegang kolar baju rakan saya dan mengheretnya ke sebuah lorong, di mana dia mengambil telefon bimbit darinya  secara paksa dan cuba membuangnya, dan dia mencekiknya sehingga dia jatuh pengsan.”

A menyatakan bahawa rakan mereka mungkin mati dalam kejadian itu, sambil menulis, “Jika orang berhampiran tidak membantunya, kawan saya mungkin tidak lagi hidup hari ini. Dia juga mempunyai rekod perubatan mengenai kecederaannya.”

“Saya fikir adalah salah untuk menyerang seseorang yang anda sayangi sehingga mereka tidak sedarkan diri hanya kerana mereka meminta untuk berpisah dengan anda,” sambung A. “Saya rasa tidak boleh diterima orang seperti ini untuk meneruskan kerjaya dalam industri hiburan seolah-olah tiada apa-apa yang berlaku.”

Kemudian pada hari sama, agensi BLANK2Y; Keystone Entertainment mengesahkan bahawa Youngbin, yang mula-mula menjadi perhatian sebagai peserta dalam rancangan uji bakat Mnet “I-LAND,” adalah idol yang dinyatakan dalam siaran itu. Oleh yang demikian, hasil nya Youngbin akan meninggalkan kumpulan itu.

Kenyataan penuh agensi adalah seperti berikut:

Hello. Ini Keystone Entertainment.

Pertama, kami memohon maaf kerana telah membuat peminat [BLANK2Y] dan ramai orang rasa tidak selesa dan bimbang.

Selepas menyemak fakta siaran yang dibuat hari ini pada komuniti dalam talian, kami telah mengesahkan bahawa individu yang disebut dalam siaran itu ialah Youngbin, jadi kami membuat pengumuman mengenai kedudukan Youngbin dan rancangan BLANK2Y untuk aktiviti masa depan.

Agensi kami telah memutuskan bahawa Youngbin akan meninggalkan kumpulan, dan bermula dari persembahan KROSS Vol.2 yang dijadualkan hari ini, BLANK2Y akan membuat promosi tanpa Youngbin.

Sekali lagi, kami memohon maaf kepada peminat dan orang ramai kerana memberikan anda ketidakselesaan dan kebimbangan kerana insiden yang berkaitan dengan Youngbin.

Agensi kami akan melakukan yang terbaik dan berusaha sedaya upaya agar BLANK2Y dapat menunjukkan peningkatan sebagai seorang artis.

Terima kasih.

loading...