Park Hae Jin, Lim Ji Yeon & Park Sun Woong bintangi drama terbaru tentang keadilan dan kebenaran

Park Hae Jin, Park Sung Woong, dan Lim Ji Yeon akan membintangi drama akan datang “National Death Penalty Vote” (tajuk literal)!

Pada 27 Disember lalu, disahkan ketiga-tiga pelakon itu akan menerajui drama baharu SBS. Berdasarkan Kakao Webtoon yang popular dengan nama yang sama, “National Death Penalty Vote” mengajukan soalan “Apakah idea anda tentang keadilan?” dan menyelidiki konsep undian hukuman mati di seluruh negara terhadap penjenayah ganas yang berjaya melarikan diri dari titik buta undang-undang. Drama mengejar kebenaran ini mengetengahkan kisah seorang tokoh yang dikenali sebagai “Gae Tal” yang melaksanakan hukuman mati bergantung kepada keputusan undian serta polis yang mengejar keadilan yang dikemukakan oleh Gae Tal.

Park Hae Jin akan memainkan watak Kim Moo Chan, ketua Pasukan 1 unit siasatan wilayah di Agensi Polis Wilayah Selatan. Dia adalah lelaki termuda untuk menjadi ketua pasukan unit penyiasatan serantau dalam tempoh masa yang paling singkat, dan dia mungkin akan menjadikan mana-mana kes yang menarik sebagai miliknya. Jangkaan sudah semakin meningkat untuk penggambaran watak Kim Moo Chan yang dinamik dan unik oleh Park Hae Jin.

Park Sung Woong akan memainkan watak Kwon Suk Joo, seorang banduan penjara yang menjalani hukuman yang panjang dan telah menyerahkan diri secara peribadi selepas membunuh penjenayah yang melakukan serangan seksual terhadap anak perempuannya yang berusia lapan tahun. Dia pernah menjadi pakar undang-undang paling terkenal di Korea, dan dia masih dihormati sebagai tokoh seperti guru dan dirujuk sebagai “profesor” di dalam penjara. Park Sung Woong akan menarik perhatian penonton sekali lagi di skrin kecil dengan karismanya yang kuat dan mengagumkan.

Manakala Lim Ji Yeon akan memainkan watak Joo Hyun, leftenan tahun kelima di Biro Keselamatan Siber Agensi Polis Metropolitan Seoul. Joo Hyun pernah berada dalam Pasukan Penyiasatan Siber selepas diupah khas, tetapi kini dia dikenali oleh semua orang sebagai seorang pengacau yang sentiasa diserang. Selepas berjaya menarik perhatian dalam pelbagai genre, penonton teruja dengan transformasi Lim Ji Yeon seterusnya.

“National Death Penalty Vote” ditetapkan untuk ditayangkan pada tahun 2023.

Sumber : 1

loading...