BTS jadi artis ke-2 dalam sejarah melepasi 70 juta pelanggan YouTube

BTS mencipta sejarah di YouTube lebih daripada sekali bulan ini!

Awal bulan ini, BTS melepasi 70 juta pelanggan di saluran YouTube BANGTANTV rasmi mereka, menjadikan mereka artis lelaki pertama yang mencapai kejayaan di platform itu.

Satu-satunya artis lain yang mencapai 70 juta pelanggan di YouTube setakat ini ialah BLACKPINK, yang mencapai kejayaan itu pada November tahun lalu.

Justin Bieber, yang mempunyai 69.8 juta pelanggan di YouTube pada masa ini, merupakan artis dengan jumlah pelanggan ketiga tertinggi di platform itu.

Minggu lalu, BTS juga mengatasi Justin Bieber untuk menjadi artis dengan tontonan terbanyak di semua saluran rasmi mereka di YouTube.

Sementara itu, saluran YouTube BTS pada masa ini mempunyai lebih 17.5 bilion tontonan terkumpul, yang tidak termasuk jumlah tontonan video muzik mereka telah diterima sejak ia dimuat naik ke saluran YouTube HYBE LABELS.

Tahniah kepada BTS atas pencapaian mereka yang mengagumkan! Tahniah, ARMY, kerana telah membantu BTS mencapai 70 juta pelanggan YouTube, mengatasi Justin Bieber untuk menjadi halaman artis kedua paling banyak diikuti di platform penstriman selepas BLACKPINK.

Sumber : 1

loading...