4 perkara menarik yang perlu diberi perhatian sehingga episode terakhir “Extraordinary Attorney Woo”

Buat penggemar drama “Extraordinary Attorney Woo”, mesti korang selalu tidak sabar menantikan episode terbaru, kan? Untuk pengetahuan korang, untuk episode-episode berikutnya, banyak perubahan akan terjadi kepada keluarga Firma Guaman Hanbada “Extraordinary Attorney Woo”!

Drama ini mengisahkan Woo Young Woo (Park Eun Bin), seorang peguam muda dan penghidap autisme yang menyertai firma guaman utama. Disebabkan IQnya yang tinggi iaitu 164, daya ingatan yang mengagumkan dan proses pemikiran yang kreatif, Woo Young Woo yang cemerlang itu menamatkan pengajian di peringkat teratas dalam kelasnya dari Universiti Kebangsaan Seoul yang berprestij untuk kedua-dua kolej dan sekolah undang-undang – tetapi dia masih mendapati dirinya bergelut apabila ia berkaitan dengan interaksi sosial.

Kisah Woo Young Woo tentang kelangsungan hidup di firma guaman besar telah menjadi kegemaran baharu bagi ramai penonton, memberikan tawa yang menyenangkan, emosi yang hangat dan keseronokan. Dengan hanya berbaki empat episod lagi, berikut adalah beberapa perkara yang menarik untuk diperhatikan dalam “Extraordinary Attorney Woo.”

Spoiler

1. Apakah akan ada pengakhiran yang bahagia untuk “whale couple”?

Woo Young Woo dan Lee Jun Ho (Kang Tae Oh) mula berpasangan selepas perjalanan yang panjang dan rumit untuk menghadapi perasaan sebenar mereka. Namun, percintaan antara Woo Young Woo dan Lee Jun Ho masih ada kesukarannya. Walaupun Lee Jun Ho memahami bahawa Woo Young Woo tidak pandai meluahkan perasaannya, dia tidak dapat menyembunyikan kekecewaan apabila Woo Young Woo berkata, “Kami tidak menjalinkan hubungan.” Sudah jelas bahawa mereka suka antara satu sama lain, tetapi cinta masih pelik bagi Woo Young Woo, dan Lee Jun Ho memutuskan untuk menjalani hubungan yang sukar ini dengannya. Kisah akhir “whale couple” sudah tentu menjadi perhatian utama dan ramai meletakkan jangkaan tinggi berkaitan hala tuju hubungan mereka, tetapi masih terdapat misteri yang ditunjukkan dalam rakaman episod seterusnya.

2. “Workaholic” Jung Myung Seok menunjukkan potensi tanda-tanda masalah kesihatan

Jung Myung Seok (Kang Ki Young) telah menjalani hidupnya dengan penuh keikhlasan dan ketekunan yang menjelaskan mengapa dia berbangga dengan kehidupannya sebagai peguam kanan di Firma Undang-undang Hanbada. Walau bagaimanapun, krisis telah datang untuk Jung Myung Seok yang gila kerja, dan hanya tahu tentang kerja. Dalam episod 12, Jung Myung Seok ditunjukkan mengalami batuk berdarah, dan dia bertindak balas dengan senyuman yang keliru dan sedih, meningkatkan rasa ingin tahu tentang episod yang akan datang. Ini menarik perhatian penonton kepada kisah tersembunyi Jung Myung Seok yang belum didedahkan.

3. Potensi percintaan sejati Choi Su Yeon dan aksi berbahaya Kwon Min Woo

Peguam baharu Hanbada Choi Su Yeon (Ha Yun Kyung) dan Kwon Min Woo (Joo Jong Huyk) juga menghadapi titik perubahan yang berbeza. Dari temujanji yang paling teruk dengan Kim Min Sik (Lim Sung Jae) yang diatur oleh Woo Young Woo kepada Lee Jong Kwon (Jung Wook Jin) yang ditemuinya di kelab, Choi Su Yeon gagal dua kali berturut-turut dalam mencari cinta. Walau bagaimanapun, penonton berharap dia menemui cinta sejati dengan seseorang yang seperti “sinar matahari pada musim bunga.”

Sebaliknya, Kwon Min Woo sedang mencari peluang untuk menyertai Taesan Law Firm dengan menggunakan rahsia bahawa Woo Young Woo adalah anak perempuan Tae Soo Mi (Jin Kyung). Dia menerima misi daripada Tae Soo Mi untuk membuat Woo Young Woo berhenti dari Hanbada dan meningkatkan ketegangan drama dengan gerakan berbahayanya.

4. Bilakah ‘detik penentu’ yang akan digunakan oleh Han Sun Young, Woo Young-woo untuk mengalahkan Tae Soo Mi?!

Han Sun Young adalah orang pertama yang mengetahui hubungan antara Woo Young Woo dan Tae Soo Mi.

Han Sun Young terpaksa menjatuhkan Tae Soo Mi walau bagaimana cara pun, kerana Han dilabelkan “Sentiasa Di Tempat Kedua” di belakang Firma Guaman Taesan Tae Soo Mi.

Seperti dalam episode 6, Woo Young Woo pernah berkata, “Cara paling terkenal untuk memburu ikan paus adalah dengan membunuh bayi mereka terlebih dahulu.” Dialog ini adalah kod yang akan digunakan oleh Han Sun Young Woo Young Woo untuk menyerang Tae Su Mi. Firma guaman Hanbada dilambangkan sebagai lautan kerana di pejabat CEO Han Sun Young (Baek Ji Won) menggantung gambar besar laut di dinding.

Woo Kwang Ho (lakonan Jeon Bae Soo) telah meneka bahawa gambar besar Han Sun Young adalah sebab mengapa anak perempuannya Woo Young Woo, yang mempunyai spektrum autisme, dapat menyertai Hanbada. Keputusan Woo Kwang Ho, membenarkan anak perempuannya digunakan “hanya sekali pada saat genting” untuk memberinya peluang dalam kehidupan walaupun dia tahu dia akan digunakan, menimbulkan kekesalan.

Dengan Tae Soo Mi yang tercalon sebagai Menteri Kehakiman seterusnya, perhatian tertumpu pada sama ada Han Sun Young akan mencari “detik penentu” seperti yang dikatakan Woo Kwang Ho.

Episode 13 “Extraordinary Woo” akan disiarkan menerusi Netflix pada esok malam, 10 Ogos.

Sumber : Naver

loading...