“Biar ayah tebus balik kesilapan lalu ” – Jang Hyuk di dalam MBC Bad Papa

 

Memenangi hati anak yang sudah kecewa tidaklah semudah itu. Bagi bekas juara dunia dan juga juara bertahan 13 kali sukan tinju bernama Yoo Jin Chul ini, beliau dilema antara menjadi baik dan jahat untuk membuktikan kasih sayang terhadap anaknya.

“Bad Papa” adalah sebuah drama bertemakan aksi, kekeluargaan dan penuh dramatik. Ia mengisahkan tentang seorang lelaki yang memilih untuk tampak ‘jahat’ di mata anaknya demi menjadi ayah yang bertanggungjawab dan mithali.

Dalam episod ditunjukkan pada malam ini  (16 October 2018), Yoo Jin Chul cuba balik menyelami perasaan anak dan isterinya yang terabai selama ini. Beliau membawa mereka makan bersama-sama di satu restoren , dan merendahkan egonya sendiri untuk mentertawakan dan menghiburkan mereka setelah menyaksikan anaknya melepasi sesi ujibakat pertandingan menari.

Tiada seorang manusia pun terlepas daripada melakukan kesalahan. Begitu juga buat Yoo Jin Chul yang terlalu asyik dengan kemasyuran sehingga mengabaikan tanggungjawabnya sebagai bapa. Kejatuhan popularitinya sebagai peninju akhirnya dijadikan pemangkin untuk berubah menjadi seorang bapa dan suami yang mithali. Beliau cuba kembali bertarung di atas ring sebagai mixed martial arts fighter dan perlahan-lahan, beliau kembali mencari keluarganya untuk mengisi balik masa yang hilang sebagai ayah. Lakonan sebagai Yoo Jin Chul telah membuktikan kewibawaan dan versatili Jang Hyuk, dijangka akan membuatkan penonton mengalirkan air mata.

MBC “Bad Papa” diarahkan oleh Jin Chang Kyu dari “Rebel: Thief Who Stole the People” dan ditulis oleh Kim Sung Min. Ditayangkan pada setiap hari Selasa dan Rabu di cenel Astro 394 Oh K, antara pelakon lain yang membintangi drama ini adalah Son Yeo Eun, Lee David, Jun Man Sik, Jung Sung Hoo, Kim Jaekyung dan Shin Eun Soo.

[fb_pe url=”https://www.facebook.com/ohktvasia/videos/736713610002956/” bottom=”30″]

Sumber: joins

loading...