Serasi bersama – Peminat restu cinlok Kim So Hyun dan Yoon Doo Joon

Pada awal promosi drama Radio Romance lakonan Kim Soo Hyun dan Yoon Doojoon, saya amat bimbang dengan koloborasi antara mereka. Melihatkan tajuk drama Radio Romance juga, saya boleh mengandaikan, para pelakon perlu bermain dengan pelbagai emosi. Antaranya adalah perkembangan emosi di antara dua pelakon utama iaitu Kim So Hyun dan Yoon Doojoon.

Kim So Hyun, adalah seorang pelakon yang  tidak perlu lagi dipertikaikan bakatnya walaupun lebih muda dari Yoon Doojoon. Jadi, saya agak risau seandainya Kim So Hyun akan overshadow watak lakonan Yoon Doojoon. Yoon Doojoon pula saya kira, ini adalah antara drama yang berjaya menonjolkan bakat lakonan beliau.

Sebelum ini, Yoon Doojoon seringkali mendapat tawaran untuk karya yang lebih santai, lebih komedi dan tidak perlu terlalu terikat dengan permainan emosi. But, for this time Yoon Doojoon made a strong impression with his acting. He captured the complicated emotions of Ji Su Ho, who bears the pain and secrets that are very different from his fancy life as a public figure. Many are looking forward to Yoon Doojoon’s acting as he continues to portray Ji Su Ho.

Namun, untuk melihat sejauh mana keserasian kedua pelakon utamalah antara sebab ramai penggemar kdrama ingin menontonnya. Setelah menonton beberapa episode drama ini, saya dapat melihat kedua-dua pelakon utama sering give and take. Maksud di sini, tiada sesiapa yang cuba overshadow and they tried their best to portray their character to look naturally. Lama-kelamaan kedua-dua pelakon ini seakan telah mencapai keserasian mereka kerana persembahan mereka tampak selari dan meyakinkan.

 

Mungkin ini antara faktor, mengapa ramai peminat menginginkan mereka berpasangan secara realiti. Sweet, adorable and cute. Plus, their characters have been growth as well as the relationship between Ji Su Ho and Song Geu Rim. Sekarang Ji Su Ho dan Song Geu Rim dah masuk ke frasa percintaan. Seperti pasangan bercinta yang lain, keduanya saling berbual bersama serta sering berjumpa di luar konti di mana kadangkala ianya nampak sweet dan adorable.

 

Untuk itu, secara peribadinya, saya sentiasa menunggu episode yang akan datang kerana jujur saya katakan Yoon Doojoon semakin matang dalam mempersembahkan lakonannya. Finally, our Dujunie has grown up. He is trying his very best to get out from his comfort zone and he should personally thank his teacher, Kim So Hyun for her help. I think most of the fans want to see in real Kim So Hyun and Yoon Doojoon get together as both suit each other. Yeay, me too. Whatever it is, just pray the best for them!

Antara scene yang saya rasakan sweet dan romantis

  1. Su Ho berikan hadiah kepada Geu Rim.

Ianya hanyalah hadiah yang biasa, tetapi apa yang membuatkannya istimewa adalah nota tulisan tangan Su-ho beserta beberapa pesanan. Su Ho menghadiakan Geu Rim seutas jam tangan mewah kerana telah menghabiskan masa bersamanya, sepasang kasut beserta permohonan maaf kerana buatkan Geu Rim tersadung suatu ketika dahulu dan herba kesihatan juga dengan permohonan maaf kerana membuatkan Geu Rim melompat ke dalam tasik yang sejuk.

Malahan di tempat duduk penumpang kereta Su Ho juga terdapat nota meminta maaf kerana selalu membuatkan Geu Rim menjadi pemandunya tetapi dalam masa saya sama Su Ho masih mahu Geu Rim berbuat demikian agar dia dapat melihat Geu Rim dengan lebih kerap.

2. Geu Rim menunggu  Su Ho

Selepas Su Ho mendapati bahawa Geu Rim dan PD menyembunyikan kisah sebenar bahawa ibunya adalah orang yang bertanggungjawab memberhentikan rancangan radio itu,  Su Hoo tidak dapat menyembunyikan rasa ketidaksenangnya. Geu Rim rasa bersalah dan memutuskan untuk menunggu Su Ho di hadapan rumahnya sehingga dia pulang demi untuk menunjukkan betapa gigihnya Geu Rim untuk meminta maaf dan cuba untuk mententeramkan hati Su Ho. Ini menunjukkan betapa Geu Rim memang mengambil peduli mengenai Ji Su Ho. Sweet kan

3. Paling best, Geu Rim yang memulakan langkah mencium Su Ho

Selepas Ji Su Ho memberitahu Geu Rim bahawa dia akan terus menjadi seorang DJ radio, akhirnya membuatkan Su Ho kecewa kerana Geu Rim tidak mempercayainya dan berfikir dia akan berhenti. Ji Su Ho lantas bertemu Geu Rim dengan menyatakan bahawa betapa kecewanya dia kerana Geu Rim tidak mempercayainya. Geu Rim lantas mencium Su Ho sebagai tanda Su Ho akan diam seketika dari terus berkata-kata.

4. I am curious about you

6. Epic Kiss

7.   I Like You

8. I want to date you

9.  I Love You

10. I’m going to continue with you. Trust me!

 

So, korang macam mana? Apapun, jangan lupa tonton drama Radio Romance, setiap Selasa dan Rabu jam 9.00 malam di Astro Ch 391 dan 392 (HD).

loading...