Infinite Challenge: 6 Undang-Undang Baru Untuk Rakyat Korea

Infinite Challenge cuba untuk meluluskan 6 undang-undang baru untuk rakyat Korea Selatan dimana pada episode yang lepas di dalam ‘Episode Congress’ mereka mendengar suara rakyat Korea untuk membantu mereka yang kurang bernasib baik

Di dalam episode khas tersebut Infinite Challenge telah menggumpulkan 200 penonton yang bukan selebriti dan 5 kongres untuk membincangkan mengenai undang-undang dan peraturan baru yang sesuai untuk negara mereka.

Topik yang dibincangkan adalah berkaitan wanita dan keluarga, pilihan raya, budaya, trafik, kebajikan dan lain-lain lagi secara terperinci dengan pengacara popular Yoo Jae Suk. Penonton yang hadir adalah terdiri daripada pelajar, penjawat awan, pekerja swasta dan juga warga tua dimana Infinite Challenge merasakan semua yang hadir adalah suara yang berharga untuk untuk bersama-sama untuk meluluskan undang-undang baru.

Mereka juga telah menggalakkan penonton untuk pemberi pendapat mereka di dalam talian, di mana mereka menerima lebih 10,000 cadangan untuk undang-undang dan peraturan-peraturan baru yang boleh membantu pertubuhan dan memberi faedah kepada negara mereka

Translate :

“Thank you to everyone who voiced their valuable opinions to Infinite Challenge’s Congress special. In the name of all those who pitched their ideas, Infinite Challenge and 5 Congressmen held an additional meeting and are preparing to propose laws regarding <congressional meetings>, <expectant mothers’ parking spaces>, <youth housing support>, <congressional term limits>, <fortifying child abuse laws>, and <part-time workers’ protection>.
We will continue updating you with news of the legislation process!”

— Infinite Challenge

Orang ramai memuji usaha Challenge Infinite ini kerana mereka merasakan ini adalah salah satu usaha untuk kerajaan mendengar suara rakyat dan melakukan beberapa perubahan di dalam undang- undang mereka. Ini adalah pertama kali rancangan hiburan membincangkan perkara yang agak serius tetapi dibincangkan secara santai. Ramai penonton juga menyatakan bahawa mereka berharap untuk melihat lebih banyak episod seperti ini disiarkan.

loading...