Joo Won, Lee Joo Woo, Jo Han Chul, Kim Jae Won, dan Choi Hwa Jung setuju untuk disatukan dalam drama terbaru tvN

Pelakon Joo Woon akan kembali ke skrin kecil tidak lama lagi. Turut menyertai Joo Won dalam drama terbaru tvN “Stealer: Seven Joseon Coins” adalah Lee Joo Woo, Kim Jae Won, Jo Han Chul, dan Choi Hwa Jung.

“Stealer : Seven Joseon Coins” adalah sebuah drama aksi yang mengisahkan tentang pencuri aset budaya misteri, Skunk dan pasukan pemulihan aset budaya bernama Karma yang melawan mereka yang telah terlepas daripada jerat undang-undang.

Dalam drama ini, Joo Won akan memegang watak Hwang Dae Myung sebagai penjawat awam Bahagian Siasatan Khas Pentadbiran Warisan Budaya. Hwang Dae Myung digambarkan sebagai watak yang luar biasa kerana sangat mengambil berat tentang jumlah cuti tahunan yang dia ada dan hanya tidur pada waktu kerja.

Namun, kehidupannya menjadi lebih luar biasa apabila dia disyaki bersekongkol dengan pencuri Skunk atas sebab tertentu. Apabila Hwang Dae Myung menjadi ahli Karma, jangkaan tinggi terhadap perubahan yang bakal dihadapinya daripada menjadi penjawat awam yang hanya mengutip gaji bulanannya kepada menjadi ahli pasukan pemulihan aset budaya tidak rasmi yang diambil untuk menawan Skunk.

Ini adalah cerita yang sangat bermakna walaupun ia adalah fiksyen. Saya terpesona dengan bagaimana cerita itu terungkap dengan cara yang lucu tanpa terlalu gelap. Saya secara peribadi sangat menantikan bagaimana saya akan membawakan watak ini. Kami akan sentiasa melakukan yang terbaik dan berseronok semasa penggambaran, jadi sila tunjukkan minat yang tinggi. – Joo Won

Pasukan produksi turut berkongsi, “Pelakon yang dipercayai, Joo Won telah bertemu dengan watak unik Hwang Dae Myung. Kami berharap penonton dapat menantikan sinergi antara pelakon dan watak dalam kisah unik yang menegangkan ini mengelilingi jenayah aset budaya di Korea.”

Dalam pada itu, Lee Joo Woo akan memegang watak Choi Min Woo, seorang pegawai polis elit yang ditugaskan ke pasukan warisan budaya Agensi Polis Metropolitan Seoul. Pasukan itu dikenali sebagai tempat berkumpulnya semua pegawai polis yang bermasalah.

Jo Han Chul akan memainkan watak Jang Tae In, yang dikenali sebagai ketua berwibawa bagi Skuad Dadah Seksyen Jenayah Keganasan dan pengasas Pasukan Karma. Jang Tae In ialah seorang yang memulakan projek rahsia untuk mendapatkan semula aset budaya kerana dia menyedari nilai aset budaya melalui beberapa siri acara.

Kim Jae Won pula akan mempamerkan pelbagai pesona sebagai Shin Chang Hoon, bekas detektif dari Bahagian Keganasan. Shin Chang Hoon sering menyusahkan dirinya dengan lidahnya yang tajam berkata-kata dan kemarahan yang tidak bertahan lama, tetapi dia mempunyai rasa tanggungjawab yang lebih kuat untuk Team Karma berbanding orang lain.

Choi Hwa Jung akan memainkan watak Lee Chun Ja, ahli Pasukan Karma yang mempunyai kemahiran menggodam yang tiada tandingannya. Semasa zaman persekolahannya, dia telah diperhati oleh kerajaan kerana program penggodaman yang dibangunkannya untuk berseronok.

“Stealer: Seven Joseon Coins” akan ditayangkan pada separuh pertama tahun 2023.

Sumber : Newsen | mydaily

loading...