‘The Moon Rising River’, drama sageuk terbaru ini bakal dibintangi Kang Haneul, Kim So Hyun, Ji Soo & ramai lagi

Image may contain: 5 people, closeup

Pihak produksi ‘The Moon Rising River’ telah mencapai kata sepakat untuk menggandingkan pemenang Best Actor Baeksang Art Awards baru-baru ini, Kang Ha Neul dengan Kim So Hyun, Ji Soo, Choi Yu Hwa dan Lee Ji Hoon.

‘The Moon Rising River’ yang belum lagi ditentukan cenel tayangannya, berkisarkan tentang kisah tragis percintaan di antara Puteri Pyeonggang (Yeom Ga Jin) dengan seorang pahlawan bernama Ondal. Pyeonggang ialah seorang yang sangat bercita-cita tinggi untuk menjadi maharani pertama yang memerintah Goguryeo, namun emosinya membuak-buak apabila menemui Ondal. Manakala, Ondal pula digambarkan sebagai seorang pahlawan yang akhirnya berjaya mengahwini Pyeonggang, menjadi antara jeneral terbilang di zaman dinasti Goguryeo itu. Cerita percintaan mereka pernah direkodkan di dalam Hikayat Samguk Sagi. Kim So Hyun akan membawa watak Pyeonggang manakala Ji Soo pula akan membawa watak Ondal.

Ironinya, Kang Ha Neul bersetuju untuk tampil sebagai watak pembantu, yakni ayahanda kepada Pyeonggang yang penting di awal perkembangan cerita. Kang Ha Neul dan Ji Soo pernah bergandingan sama sebagai putera adik-beradik di dalam SBS Scarlet Heart Ryeo sebelum ini.

Lee Ji Hoon pula akan memegang watak Jeneral kelas elit, Gogun yang akan berbuat apa saja demi kekuasaannya manakala Choi Yu Hwa pula sebagai Hae Mo Yong, seorang begitu berhati-hati di dalam sebarang tindakan dan berpandangan jauh. Hae Mo Yong dan Gogun saling mencintai antara satu sama lain.

‘The Moon Rising River’ dirancang untuk tayangan menjelang awal tahun 2021.

Sumber: money today

loading...