Antara terdesak dan terpaksa, hubungan ayah dan anak berdepan situasi getir dalam “Your Honor”

“Your Honor” mengisahkan tentang dua orang bapa yang berubah menjadi mengerikan untuk melindungi anak-anak mereka, yang membawa kepada pertembungan naluri seorang bapa. Son Hyun Joo membawakan watak sebagai hakim Song Pan Ho, seorang lelaki yang mempunyai rasa keadilan yang kuat yang telah menjalani kehidupan yang berjaya tanpa cela, manakala Kim Myung Min berperanan sebagai Kim Kang Heon, seorang ketua kartel kejam dengan sikap dingin dan kehadiran yang mengagumkan.

Song Pan Ho menutup kebenaran untuk melindungi anaknya, yang telah menjadi seorang pembunuh. Sementara itu, Kim Kang Heon, seorang tokoh yang berkuasa, menggali kebenaran untuk membongkar rahsia kematian anaknya. Ini menetapkan pentas untuk pertempuran tegang cinta bapa. Siri ini menyaksikan pasangan itu berhadapan untuk melindungi orang di sekeliling mereka.

Ketika Song Pan Ho dan Kim Kang Heon memperjuangkan cinta mereka sebagai bapa, Song Ho Young (Kim Do Hoon) dan Kim Sang Hyuk (Heo Nam Joon) juga akan berlakon bersama dalam drama ini. Ho Young ialah pelajar cemerlang yang tanpa diduga menjadi seorang pembunuh, manakala Sang Hyuk, anak sulung Kumpulan Woowon, membalas dendam atas kematian adiknya. Peminat tidak sabar menunggu untuk melihat bagaimana pelakon ini akan menghidupkan peranan berbeza mereka.

Baik Son Hyun Joo dan Kim Myung Min, masing-masing adalah pelakon yang hebat dan keserasian mereka pastinya mencuri perhatian ramai.

Saya sudah tahu [Kim Myung Min] adalah seorang pelakon yang baik, tetapi bekerja dengannya membuatkan saya sedar yang dia mempunyai ekspresi yang menakjubkan dan banyak bakat. Saya nak kerja dengan dia lagi.

– Son Hyun Joo

 Dia seperti idola bagi saya. Ia adalah satu penghormatan untuk bekerja dengannya.

– Kim Myung Min

Song Pang Ho – Son Ho Young

Langit tak sentiasa cerah. Begitu juga dengan kehidupan Song Pan Ho sekeluarga yang kelihatan sempurna telah berubah akibat kemalangan yang mengejut. Selepas terlibat dalam kejadian langgar lari, tindakan Song Ho Young mencabar prinsip teras yang telah dipegang oleh Hakim Song Pan Ho selama bertahun-tahun. Apabila Hakim Song Pan Ho mendapati bahawa mangsa adalah anak kepada Kim Kang Heon, pengerusi Kumpulan Woowon yang berpengaruh, dia bertekad untuk menutup kejadian itu untuk melindungi anaknya, walaupun ia bermakna mengorbankan rasa keadilannya sendiri.

Kim Do Hoon memegang watak Song Ho Young, seorang pelajar cemerlang dan anak kepada hakim yang dihormati Song Pan Ho. Walaupun dia lemah dari segi fizikal dan emosi, hidupnya berubah secara mendadak selepas kemalangan yang membawa kepada kematian anak lelaki kedua Kumpulan Woowon, mendedahkan sisi dia yang lebih terdesak dan tidak stabil.

Foto yang baru dikeluarkan menunjukkan ekspresi tegang kedua-dua watak: Song Ho Young, dilihat penuh dengan rasa bersalah kerana dia mengakui kemalangan itu, dan Song Pan Ho, yang memandangnya dengan penuh kebimbangan. Apakah langkah melampau yang akan mereka ambil untuk terus hidup?

Kim Kang Heon – Kim Sang Hyuk

Kim Kang Heon merupakan tokoh yang paling berkuasa yang memegang kuasa untuk mengawal Kota Woowon. Dia sanggup berkorban untuk menamatkan perniagaan haramnya yang telah diwarisi oleh keluarganya sejak turun temurun. Bagaimanapun, rancangan Kim Kang Heon terancam apabila anak sulungnya Kim Sang Hyuk (Heo Nam Jun), yang mewarisi kekejaman bapanya, mula bertindak secara bebas untuk membalas dendam kematian abangnya.

Heo Nam Jun memainkan watak Kim Sang Hyuk, anak sulung kepada Kim Kang Heon yang berkuasa. Sang Hyuk, yang berkongsi kekejaman dan kekejaman bapanya, membalas dendam atas kematian abang tirinya. Tindakannya yang tidak dapat diramalkan dijangka mengganggu sikap dingin Kim Kang Heon dan memberi impak yang kuat dengan kehadirannya semata-mata.

Bapa dan anak lelaki, yang serupa namun berbeza, meninggalkan kesan yang kuat hanya melalui imej pegun. Kedua-dua mereka mengacukan senjata mereka ke suatu tempat, memancarkan aura yang luar biasa dan tidak dapat dihampiri.

Kim Myung Min memuji Heo Nam Jun, yang melakonkan watak anak lelakinya, Kim Sang Hyuk, berkata, “Dia seorang kawan yang menggembirakan. Dia menyerap dan menerima segala-galanya dengan seketika seperti sehelai kertas kosong. Dia mempunyai sisi yang sama sekali berbeza dengannya berbanding wataknya. Nam Jun akan menjadi seorang pelakon yang sangat hebat. Dia mempunyai semua kualiti yang diperlukan untuknya. Dia seorang pelakon dengan tenaga yang luar biasa yang datang dari kerendahan hati dan kesuciannya.”

Kim Do Hoon dan Heo Nam Joon teruja berlakon disamping pelakon senior berbakat Son Hyun Joo dan Kim Myung Min

Kim Do Hoon berkongsi keserasian dengan Son Hyun Joo di skrin dengan berkata, “Berlakon dengan Son Hyun Joo adalah menyeronokkan setiap saat. Saya rasa seperti saya bertemu dengan guru lakonan terbaik melalui drama ini. Walaupun dia tidak pernah memberi saya nasihat langsung, menonton persembahannya membantu saya menyampaikan lakonan yang tidak dijangka dan merasakan emosi yang tidak saya bayangkan.”

Heo Nam Jun juga menyatakan rasa hormatnya yang mendalam terhadap Kim Myung Min, dengan berkata, “Saya gementar untuk bertemu seseorang yang pernah saya lihat di televisyen sejak saya masih muda. Walau bagaimanapun, dia ternyata sangat mesra dan lucu, meredakan saraf semua orang. Saya berasa sangat bertuah dapat bekerja dengannya. Setiap kali dia melihat saya bergelut, dia akan datang untuk memberi nasihat dan sokongan. Setiap saat bekerja dengannya adalah kenangan yang terindah.”

Kedua-dua pelakon itu turut berkongsi rasa kagum bersama. Kim Do Hoon berkata, “Saya sering terkejut dengan pilihan lakonan yang tidak dijangka [Heo Nam Jun]. Berdepan dengan watak Kim Sang Hyuk membangkitkan emosi yang mendalam dalam diri saya. Persembahannya memberi impak positif kepada saya.”

Heo Nam Jun menambah, “Walaupun kami tidak berkongsi banyak babak, ada saat yang membuatkan saya seram sejuk apabila kami berlakon bersama. Saya dapati dia seorang kawan yang sangat baik, dan kami cepat rapat serta banyak bergurau senda. Walaupun begitu, kami saling menghormati antara satu sama lain dan sentiasa fokus dengan kerja kami.”

“Your Honor” ditayangkan pada 12 Ogos, pada setiap Isnin dan Selasa jam 10PM menerusi K-Plus Asia, Astro Ch396 dan Astro Go. dan boleh ditonton di Viki.

Sumber : 1 | 2 | 3 | 4

loading...