Tan, Tag, Dohwan & Won secara rasmi tinggalkan Ciipher

Empat ahli kumpulan Ciipher iaitu Tan, Tag, Dohwan dan Won telah meninggalkan kumpulan itu.

Dalam satu kenyataan yang dikongsikan dengan pelbagai media, R.A.I.N  Company selaku agensi kumpulan tersebut mengeluarkan kenyataan berhubung perkara itu kepada peminat di seluruh dunia.

Kami ingin memaklumkan anda tentang aktiviti masa depan Ciipher.

Kami ingin memaklumkan kepada anda bahawa selepas perbincangan yang mendalam, Tan, Tag, Dohwan dan Won akan menamatkan aktiviti rasmi mereka sebagai ahli Ciipher hari ini. Keputusan ini dibuat atas persetujuan bersama antara ahli dan syarikat berkenaan.

Baki tiga ahli Ciipher yang lain — Hwi, Hyunbin dan Keita — akan meneruskan aktiviti individu mereka dan akan menyusun semula menjadi pasukan baharu pada masa hadapan.

Keita akan mengadakan pertemuan peminat pertamanya di Jepun pada bulan Ogos dan ketiga-tiga ahli akan menyapa peminat mereka melalui pelbagai projek pada masa hadapan.

Sekali lagi, kami ingin memaklumkan kepada anda bahawa keputusan di atas telah dibuat atas alasan peribadi dan pendapat ahli berikutan tempoh perbincangan yang panjang dan menghormati keputusan masing-masing.

Kami ingin mengucapkan terima kasih kepada peminat yang menyayangi dan menyokong Ciipher dan kami meminta sokongan dan kasih sayang berterusan anda untuk ahli yang akan menyapa anda dengan cara baharu pada masa hadapan.

Kami dengan ikhlas akan menyokong masa depan ahli yang memulakan permulaan baru mereka dengan hala tuju masing-masing.

Terima kasih.

– R.A.I.N Company

Ciipher memulakan kerjaya pada 15 Mac 2021 dengan dianggotai oleh Hyunbin, Tan, Hwi, Keita, Tag, Dohwan, dan Won. Kali terakhir mereka mengeluarkan album adalah pada Mei 2022. Sejak itu, Keita menyertai rancangan pertandingan Boy’s Planet, manakala Hyunbin menyertai rancangan pertandingan Fantasy Boys.

Sumber : 1 , 2

loading...