10 drama Korea terbaru akan menceriakan hari anda sepanjang Jun ini

Chinguu, Annyeong!! Kami kembali lagi dengan listing drama Korea terbaru selepas berehat seketika. As usual, kali ini kami akan update korang dengan drama yang akan ditayangkan sepanjang Jun 2023 untuk tontonan korang.

Well, ada 10 drama Korea yang terbaru akan temui korang dan let’s check it out the list. 

1. Bloodhounds

  • Tarikh Tayangan: 9 Jun 2023
  • Penyiar:  Netflix
  • Barisan Pelakon: Woo Do Hwan, Lee Sang Yi, Park Sung Woong

Berdasarkan webtoon dengan nama yang sama, “Bloodhounds” ialah aksi noir tsepasang peninju muda yang berbakat besar telah memasuki dunia baru yang kejam dan berbahaya apabila pemberi pinjaman wang berlesen meminta bantuan mereka dalam satu skim besar untuk menumpaskan ‘Ah long’ (ceti haram) yang berkuasa.

Diganggu dengan masalah kewangan mereka sendiri, kedua-duanya semakin terjerat dalam dunia pinjaman persendirian untuk melarikan diri dari hutang mereka, sehingga mereka mendapati diri mereka mendapat lebih banyak daripada yang mereka tawarkan.

2. King The Land

  • Tarikh Tayangan: 17 Jun 2023
  • Penyiar:  JTBC / Netflix
  • Barisan Pelakon: Lee Jun Ho, Im Yoon Ah

“King the Land” mengisahkan tentang pewaris chaebol bernama Gu Won (Lee Junho) yang akan mewarisi rangkaian hotel mewah King Group. Hidup dalam persaingan ketat dan berhadapan dengan orang bermuka dua membuat Goo Won membenci senyuman. Apalagi, jika senyuman dan tawa tersebut hanya dibuat-buat untuk menyenangkan orang.

Sementara itu, Yoona membintangi sebagai pekerja hotel Cheon Sa-rang yang ceria, dan sentiasa mengukir senyuman di wajahnya setiap hari di tempat kerja sehingga dia bertemu dengan Goo Won. Walaupun pertembungan awal antara pasangan itu sering terjadi pertelingkahan, namun hubungan hate-to-love membawa mereka mencipta momen romantis bersama.

3. See You In My 19th Life

  • Tarikh Tayangan: 17 Jun 2023
  • Penyiar:  tvN / Netflix
  • Barisan Pelakon: Shin Hye Sun, Ahn Bo Hyun, Ha Yoon Kyung,

Berdasarkan webtoon dengan nama yang sama, “See You In My 19th Life” ialah siri percintaan fantasi yang tentang kehidupan Ban Ji-eum (Shin Hye Sun), seorang wanita muda yang mempunyai keupayaan untuk mengingati semua kehidupan lampaunya apabila berulang kali dijelmakan semula (kelahiran semula pada hayat lain). Ketika hayatnya ke-18, dia mati akibat kemalangan yang tragis, dia menjadikan misinya untuk berhubung semula dengan orang yang dia kenali dalam kehidupan baharunya.

Ahn Bo Hyun memegang watak sebagai Moon Seo Ha, pengarah eksekutif MI Hotels tempat Ji-eum bekerja. Tanpa diketahuinya, Seo-ha juga berkongsi kaitan dengan kehidupan dihayat lalu Ji-eum melalui kemalangan kereta traumatik pada masa lalunya.

4. Lies Hidden in My Garden

  • Tarikh Tayangan: 19 Jun 2023
  • Penyiar:  ENA / Prime Video
  • Barisan Pelakon: Kim Tae Hee, Lim Ji Yeon

Berdasarkan novel terlaris dengan nama yang sama, “Lies Hidden in My Garden” ialah thriller baharu yang menegangkan tentang dua wanita yang menjalani kehidupan yang sama sekali berbeza. Walau bagaimanapun, bau yang mencurigakan di salah satu halaman belakang rumah mereka akhirnya menyatukan kedua-duanya dengan cara yang tidak pernah mereka jangkakan.

Kim Tae hee  sebagai Joo-ran, seorang suri rumah yang kaya kepada seorang doktor yang telah menjalani sepanjang hidupnya dengan selesa. Semuanya berubah apabila dia mula menyiasat bau aneh yang muncul di tamannya, yang membawanya ke Sang-eun (Lim Ji-yeon).

Tidak seperti Joo-ran, Sang-eun telah menjalani kehidupan yang sukar, dan kini berkahwin dengan Yoon-beom (Choi Jae-rim) yang suka mendera, dan bekerja untuk sebuah syarikat farmaseutikal. Walaupun sedang hamil, Sang-eun sentiasa menjadi mangsa keganasan suaminya sehingga dia menerima panggilan telefon pada suatu hari memaklumkan suaminya telah meninggal dunia.

5. Numbers

  • Tarikh Tayangan: 23 Jun 2023
  • Penyiar:  MBC, Viu Malaysia
  • Barisan Pelakon: Kim Myung Soo (L), Choi Jin Hyuk, Yeonwoo

“Numbers,” adalah drama baharu yang berlatarbelakangkan sebuah firma perakaunan. Jang Ho-woo (Kim Myung-soo) ialah seorang akauntan yang sangat bijak di Firma Perakaunan Taeil, salah satu daripada empat firma besar di Korea. Di sekelilingnya ialah Han Seung-jo (Choi Jin-hyuk), anak kepada naib presiden syarikat itu dan Jin Yeon-ah (Yeonwoo), seorang sekutu kanan di firma itu. Walaupun menjadi satu-satunya orang di tempat kerjanya yang hanya lulusan daripada sekolah menengah, Ho-woo cemerlang dalam pekerjaannya dan berusaha untuk melawan ketidakadilan.

6. Revenant

  • Tarikh Tayangan: 23 Jun 2023
  • Penyiar:  SBS / Disney+ Hotstar
  • Barisan Pelakon: Kim Tae Ri, Oh Jung Se

“Revenant” iadalah sebuah karya bertemakan thriller misteri ghaib yang mana Ku San-young (Kim Tae-ri) melakonkan watak seorang wanita muda yang dirasuk syaitan selepas menerima barangan yang ditinggalkan oleh mendiang bapanya. Dia mendapati dirinya perlahan-lahan berubah apabila kematian misteri mula berlaku di sekelilingnya, menyebabkan dia keliru dan terdesak untuk mengetahui kebenaran.

Kemudian dia bertemu dengan profesor cerita rakyat Korea Yeom Hae-sang (Oh Jung-se), yang mempunyai keupayaan untuk melihat syaitan. Dia segera mengenal pasti syaitan yang merasuki San-young sebagai orang yang membunuh ibunya semasa kecil, dan pasangan itu bekerja untuk mengusir syaitan itu.

7. Heartbeat

  • Tarikh Tayangan: 26 Jun 2023
  • Penyiar:  KBS / Prime Video
  • Barisan Pelakon: Taecyeon, Won Ji Ahn

“Heartbeat” ialah drama percintaan fantasi baharu yang dibintangi oleh Taecyeon 2PM sebagai Seon Woo Hyul, yang merupakan separuh manusia dan separuh vampire. Walaupun dia sangat ingin menjadi manusia, dia terlepas peluangnya kerana satu hari yang jarang berlaku dalam 100 tahun. Dia akhirnya terjerat dengan Joo In-hae (Won Ji Ahn), yang mengusahakan sebuah rumah tamu selain mengerjakan beberapa pekerjaan sampingan.

Walaupun dia dikenali oleh orang-orang di sekelilingnya sebagai seorang yang berhati dingin, In-hae mula mesra dengan Woo-hyeol selepas mereka terpaksa berkongsi rumah disebabkan keadaan yang tidak dijangka, sehingga membibitkan hubungan romantis dengan vampire itu.

8. Miracle Brothers

  • Tarikh Tayangan: 28 Jun 2023
  • Penyiar:  JTBC / Viu Malaysia / IQIYI
  • Barisan Pelakon: Jung Woo, Bae Hyun Sung

“The Miracle Brothers” ialah sebuah drama misteri dengan kisah menarik yang menggambarkan kisah Yook Dong Joo (Jung Woo), seorang penulis yang bercita-cita tinggi serta dibebani hutang, dan Kang San (Bae Hyun Sung), seorang budak misteri yang mempunyai kebolehan istimewa namun mengalami amnesia, ketika mereka melintasi sempadan masa untuk mencari kebenaran dan mencipta keajaiban. “The Miracle Brothers” juga adalah mengenai persahabatan dan kemanusiaan.

9. The Villain of Romance

  • Tarikh Tayangan: 5 Jun 2023
  • Penyiar:  MBC Dramanet
  • Barisan Pelakon: Baro, Ha Seung Ri

The Villain of Romance ialah drama romantis Korea yang mengetengahkan kisah cinta yang matang dan realistik. Kisah pasangan muda di kolej yang masih belajar tentang cinta akan menjadi fokus utama dalam drama ini.

10. Lady Durian / Mrs. Durian

  • Tarikh Tayangan:  Jun 2023
  • Penyiar:  TV Chosun / Viu Malaysia
  • Barisan Pelakon: Park Joo Mi, Kim Min Joon, Jun Noh Min

“Lady Durian” adalah drama bertemakan percintaan fantasi mengenai sebuah kisah yang merentasi masa dan mengikuti keluarga chaebol, Dan yang terjerat dengan dua wanita misteri yang berasal dari keluarga bangsawan.

Drama percintaan fantasi ialah sebuah kisah yang merentasi masa dan mengikuti keluarga chaebol Dan yang terjerat dengan dua wanita misteri.

Jadi, buat peminat drama Korea, jangan lepaskan peluang untuk menonton drama-drama terbaru ini. Bagaimanapun, setiap siaran drama ini tertakluk kepada sebarang perubahan daripada rangkaian penyiaran yang berkaitan. Penulis akan sentiasa kemaskini jika terdapat sebarang perubahan. Happy watching, guys! 

loading...