“Goodbye” hadiah terakhir dari Brave Girls sebelum dibubarkan

Selepas 7 tahun berkongsi suka duka bersama, Brave Girls umum bubar.

Pada 16 Februari, XportsNews melaporkan bahawa kesemua ahli Brave Girls akan membawa haluan masing-masing selepas kontrak mereka dengan Brave Entertainment tamat.

Sebagai tindak balas kepada laporan itu, Brave Entertainment mengeluarkan kenyataan menerusi kafe peminat rasmi Brave Girls, mengumumkan pembubaran kumpulan itu berikutan pelancaran single digital mereka yang akan datang “Goodbye.”

Baca kenyataan mereka seperti di bawah:

Hello. Ini Brave Entertainment.

Pertama, kami mengucapkan terima kasih kepada peminat yang menyayangi dan menyokong Brave Girls.

Kontrak eksklusif empat artis agensi kami iaitu Minyoung, Yujeong, Eunji dan Yuna tamat hari ini (16 Februari). Sehubungan itu, Brave Girls secara rasmi akan menamatkan aktiviti mereka selepas pelancaran single digital mereka ‘Goodbye,’ yang akan dikeluarkan hari ini.

Selepas perbincangan yang panjang dan menyeluruh, Brave Entertainment dan Brave Girls bersetuju dengan perpisahan yang indah ini. Setiap ahli berhasrat untuk bersorak antara satu sama lain dan akan membalas cinta peminat mereka tidak lama lagi di tempat masing-masing.

Brave Entertainment ingin mengucapkan terima kasih kepada Minyoung, Yujeong, Eunji dan Yuna atas semangat dan keghairahan mereka, mengharungi suka duka dunia hiburan selama 7 tahun yang lalu. Kami mengucapkan terima kasih yang tulus kepada mereka dan memberi mereka tepukan tanpa henti. Kami akan sentiasa memberi semangat kepada ahli dalam aktiviti masa depan mereka, tidak kira ke mana mereka pergi

Kami ingin mengambil kesempatan ini untuk sekali lagi mengucapkan terima kasih kepada peminat, Fearless, kerana berada di sisi mereka itu tanpa rasa takut.

Tolong teruskan kirimkan cinta dan kasih sayang anda kepada Minyoung, Yujeong, Eunji dan Yuna.

Terima kasih.

Minyoung, Yujeong, Eunji dan Yuna telah diperkenalkan sebagai ahli Brave Girls pada tahun 2016. Pada tahun 2021, sebuah lagu yang asalnya dikeluarkan oleh kumpulan gadis itu pada tahun 2017, “Rollin'”, menjadi viral secara besar-besaran dan meningkatkan populariti Brave Girls. Kumpulan itu akan menamatkan promosi secara rasmi pada 16 Februari KST dengan pelancaran single digital terakhir mereka, “Goodbye”.

loading...