Pachinko menang ‘Best Foreign Language Series’ di Critics Choice Awards ke-28

Drama ‘Pachinko’ berjaya membawa pulang anugerah ‘Best Foreign Language Series’ atau Siri Bahasa Asing Terbaik di Critics Choice Awards ke-28.

Pada 15 Januari, Critics Choice Awards ke-28 telah berlangsung di Los Angeles, California. Critics Choice Awards diadakan untuk memberi penghormatan kepada pencapaian pembikinan filem dan pengaturcaraan televisyen terbaik pada tahun 2022.

Siri hit Netflix ‘Extraordinary Woo’ juga turut dicalonkan untuk ‘Best Foreign Language Series’ bagaimanapun kemenangan berpihak kepada Apple TV ‘Pachinko.’ Pelakon Kim Min Ha dan Jin Ha telah menghadiri majlis anugerah ini bagi pihak pasukan drama ‘Pachinko’.

Filem Korea “Decision to Leave” turut dicalonkan untuk Best Foreign Language Film atau Filem Bahasa Asing Terbaik, tetapi anugerah itu akhirnya menjadi milik filem “RRR” dari India.

Dengan anugerah yang dimenangi oleh “Minari” pada tahun 2021, “Squid Game” pada tahun 2022, dan “Pachinko” pada tahun 2023, produksi Korea kini telah memenangi tiga anugerah di Critics Choice Awards berturut-turut.

Tahniah kepada pasukan “Pachinko”!

Sumber :

loading...