T.O.P BIGBANG artis K-Pop pertama ke bulan berterusan kongsi keterujaannya untuk Projek DearMoon

T.O.P BIGBANG, yang dipilih sebagai salah seorang anak kapal untuk perjalanan bersejarah ke bulan, telah berkongsi perasaannya mengenai projek itu! T.O.P juga secara rasmi menjadi idola K-pop dan orang awam Korea Selatan pertama yang akan jelajah luar angkasa bersama projek DearMoon yang diketuai oleh jutawan Jepun Yusaku Maezawa..

Pada 12 Disember, T.O.P memuat naik siaran baharu di Instagramnya bersama gambar lukisan perkataan, “Dear Moon.”

T.O.P menulis, “Secara peribadi, empat tahun lalu, apabila saya mengalami masa yang paling sukar, kawan saya yang dikasihi Joel melukis ini untuk saya. Ini bukan keajaiban yang tidak disengajakan. Ini adalah pertemuan yang menentukan yang dicipta oleh kehebatan dalam ART.”

 

Sebelum ini pada 9 Disember, telah disahkan bahawa T.O.P akan mengambil bahagian dalam Projek dearMoon, projek pelancongan bulan daripada syarikat SpaceX milik Elon Musk. Matlamat dearMoon adalah untuk mencapai ekspedisi pertama kali ke bulan dengan orang awam persendirian, dan T.O.P akan mengambil bahagian dalam projek itu sebagai salah seorang daripada lapan anak kapal bertaraf bintang. Selain T.O.P, ahli krew lain di atas kapal itu termasuk DJ dan penerbit Steve Aoki, jurugambar Rhiannon Adam, jurugambar dan pembuat filem Karim Iliya, koreografer Yemi A.D., pemuzik dan YouTuber Tim Dodd, dan pelakon Dev Joshi. Dua anak kapal simpanan ialah pemain papan salji Kaitlyn Farrington dan penari Miyu.

T.O.P atau nama sebenarnya Choi Seung Hyun terdahulu berkata dia berbesar hati kerana terpilih.

“Saya sentiasa berfantasi tentang angkasa dan bulan sejak saya masih muda. Saya memohon kepada dearMoon kerana saya ingin merasai rangsangan dan pencerahan baharu,” katanya dalam video yang dimuat naik di Instagramnya.

Dia menambah bahawa dia berasa bangga dan bertanggungjawab menjadi orang awam pertama dari Korea Selatan yang pergi ke bulan.

“Saya menantikan pertumbuhan peribadi saya dan kembali ke Bumi sebagai artis dengan inspirasi baharu. Sebagai seorang artis Korea, saya mahu bulan memberi inspirasi kepada dunia, memberi harapan kepada orang ramai dan menjadikan sesiapa sahaja yang mempunyai impian bahawa apa-apa sahaja mungkin,” katanya.

Projek dearMoon kini dijadualkan untuk dilancarkan pada 2023.

Sumber : 1

loading...