Lee Jong Suk kongsi perkembangan terbaru, impi buka cafe lagi dan minatnya dalam hiasan dalaman

Baru-baru ini, bintang utama “Big Mouth” Lee Jong Suk duduk bersama Vogue Korea untuk berbicara tentang projek terbaru serta kehidupannya di luar karier lakonannya yang sibuk!

Dia sebelum ini melakukan temu bual dengan Vogue Korea pada 2013 dan kini pelakon ternama ini kembali sebagai veteran berpengalaman dalam lakonan dengan berbagai pengalaman pengalaman dan cerita baharu untuk dikongsi.

Setelah mengecap populariti serta kemasyuran kerana peranannya dalam komedi romantik seperti “While You Were Sleeping,” “Romance Is a Bonus Book,” dan “Pinocchio,” baru-baru ini Lee Jong Suk muncul dalam drama bersiri ‘Big Mouth’ yang membuat peminat terkejut dengan perubahan arah lakonannya. Walaupun siri ini telah tamat beberapa minggu lalu, peminat tidak perlu bersedih kerana Lee Jong Suk akan beraksi dalam filemnya akan datang, ‘Decibel’, yang belum mempunyai tarikh tayangan. Selain Lee Jong Suk “Decibel” akan dibarisi pelakon hebat seperti Kim Rae Won, Cha Eun Woo dan ramai lagi.

Drama bersiri “Big Mouth,” yang berakhir beberapa minggu lalu, serta filemnya yang akan datang “Decibel,” yang tarikh tayangannya masih belum ditentukan, adalah sebuah projek thriller penuh aksi, memberikan kelainan yang lebih gelap pada lakonan biasa pelakon itu. Lee Jong Suk meluahkan bagaimana dia ingin melakukan sesuatu yang agak berbeza, berkata, “Jika cerita itu menyeronokkan dan ia adalah peranan yang boleh saya lakukan dengan baik, maka saya melakukannya. ‘Big Mouth’ dan ‘Decibel’ kedua-duanya seperti itu.”

“Big Mouth” ialah projek pertama Lee Jong Suk selepas dia menamatkan perkhidmatan tenteranya. Sudah tentu ini memberi tekanan kerana kemunculan semula yang begitu besar, mujur tekanan itu hilang dan digantikan dengan kegembiraan berkat kejayaan besar yang dicapai oleh drama yang dibintanginya bersama YoonA Girls’ Generation.

Lee Jong Suk juga bercakap tentang pelbagai usahanya di luar dunia lakonan termasuk penampilan terbarunya sebagai model di Minggu Fesyen Seoul, karyanya bersama penyair terkenal Na Tae Ju untuk mengeluarkan koleksi puisi selepas mendeklamasi karya penyair “Grass Flower ” dalam salah satu dramanya, dan menubuhkan agensinya sendiri.

Tetapi salah satu projek Lee Jong Suk yang mungkin menjadi kejutan terbesar kepada mereka yang mengenalinya sebagai pelakon ialah usahanya dalam membancuh kopi. “Saya sebenarnya bukan seorang yang profesional,” akuinya. “Jika seorang rakan menghantar saya beberapa biji kopi yang telah dicampur, saya berpura-pura saya tahu apa itu ‘keasidan’ dan ‘body’, tetapi sebenarnya saya suka rasa pahit kopi Perancis yang telah dipanggang.”

Bercerita tentang tempat persembunyian kecilnya di sebuah kafe, 89Mansion, Lee Jong Suk berkongsi, “Saya suka ruangan yang sunyi dan cantik, jadi membuka kafe adalah impian saya sejak sekian lama. Seronok melihat hiasan dalaman dan perabot, jadi saya berharap suatu hari nanti saya boleh mempunyai ruang untuk diri sendiri untuk menghias.” Dia mengakui bahawa usaha sebegitu tidak memberi apa-apa bantuan kepada kerjayanya sebagai pelakon tetapi bagaimanapun ia adalah kerja yang memberikan kepuasan kepada dirinya. Kafe itu malangnya ditutup kerana wabak Covid-19, tetapi Lee Jong Suk berharap ia boleh dibuka semula suatu hari nanti.

Dan sudah tentu Lee Jong Suk tidak melepaskan peluang untuk bercakap tentang peminatnya dan sokongan mereka yang tidak berkesudahan untuk setiap projeknya. Dia bercakap tentang pengalaman luar biasa yang dialaminya pada pertemuan peminat baru-baru ini. Lee Jong Suk meluahkan rasa kagumnya melihat peminat yang berusia dari 20-an hingga 60-an dari pelbagai tempat yang berbeza di dunia tampil untuk menunjukkan kasih sayang dan sokongan mereka.

 

 

“Saya seorang manusia yang mempunyai keyakinan diri yang rendah, tetapi saya berasa cergas selepas melakukan pertemuan peminat. Sepanjang hidup kita, ada kalanya kita berasa kecil. Tetapi jika saya bertemu dengan peminat saya, saya mula berfikir, ‘Ah, saya seorang yang berguna,’ dan rasa terdorong. Ia sesuatu yang sangat bermakna bagi saya.”

Mengakhiri temu bual, Lee Jong Suk bercakap sedikit tentang rancangan masa depannya serta kehidupan sehariannya, menampilkan dirinya sebagai individu yang sangat santai dan boleh menikmati perkara mudah dalam hidup.

Apabila ditanya tentang apa yang dia belanjakan dengan wang hasil titik peluhnya, dia menjawab dengan jujur, “Hiasan dalaman? Ia bukan sesuatu yang berlebihan, tetapi baru-baru ini saya membeli pemegang untuk lilin wangi dan pembersih vakum pegang tangan serta keledek yang sangat lazat!”

Berkenaan dengan rancangannya yang akan datang, Lee Jong Suk mengakui bahawa dia akan kembali sibuk dengan kerja untuk filem “Decibel,” menamatkan penggambaran dan kemudian akan memasuki tempoh paling sibuk dengan acara promosi yang akan datang bersama dengan tayangan filem itu.

“Buat masa ini, saya akan berehat sahaja,” katanya. “Saya bercadang untuk bernafas perlahan-lahan sambil cuba membuat rancangan yang lebih spesifik.”

Akhirnya, pewawancara itu mengemukakan sesuatu yang Lee Jong Suk telah katakan beberapa tahun lalu semasa wawancara terakhirnya dengan Vogue Korea, saat dia mengatakan dia mahu terus menjadi seorang pelakon yang memperoleh banyak wang dan  akan bekerja tanpa jemu untuk muncul dalam semua jenis karya dan mengekalkan populariti di mata umum.

“Betul. Terdapat banyak makna berbeza yang terkandung dalam perkataan itu,” ucap Lee Jong Suk. “Buat masa ini, daripada mempunyai beberapa matlamat, saya mahu menjadi seorang yang lebih santai. Saya hanya berharap bahawa saya boleh berpuas hati dan berasa tenang setiap hari. Kemudian saya akan dapat memberi tumpuan yang lebih baik pada hidup saya.”

Temu bual penuh dan penggambaran foto tersedia dalam keluaran Oktober 2022 Vogue Korea. Anda juga boleh menyaksikan drama terbaru Lee Jong Suk “Big Mouth” diplatform Disney+ Hotstar.

Sumber : Vogue Korea

loading...