K-Blockbusters Yang Penuh Aksi “Seoul Vibe” & “Carter” Akan Bangkitkan Adrenalin Anda Ogos Ini Di Netflix

Ogos ini, dua filem aksi Korea bersedia untuk memberikan keterujaan yang menyeronokkan dan mendebarkan bagi menjadikan bulan ini sebagai yang bulan penuh dengan kenangan.

Carter membawakan adrenalin tanpa henti dengan aksi dinding-ke-dinding yang akan memberikan anda hanya sedikit masa untuk menarik nafas sambil mengikuti protagonis filem itu dalam misinya yang merbahaya. Pengembaraan aksi ini bermula di Netflix pada 5 Ogos ini.

Turut ditayangkan secara eksklusif di Netflix pada 26 Ogos adalah Seoul Vibe yang menampilkan krew bergaya yang bekerjasama untuk menumpaskan jenayah ketika ibu negara Korea Selatan itu bersiap sedia untuk menjadi tuan rumah Sukan Olimpik Musim Panas 1988. Urutan aksi pemanduan yang memukau, visual yang menonjol, dan runut bunyi yang mengasyikkan menjadikan filem ini santapan untuk deria anda. Jom, tonton teaser pertama filem tersebut.

Ikuti rentak bergaya Seoul Vibe beroktana tinggi

Musim panas 1988 menyaksikan Korea Selatan berada dalam cengkaman demam Olimpik ketika Seoul bersiap sedia untuk menjadi tuan rumah acara besar-besaran itu. Pada hari-hari menjelangnya Sukan Olimpik Musim Panas, krew pemandu dan mekanik yang dipanggil “Sanggye-dong Supreme Team” mendedahkan beberapa perniagaan yang mencurigakan yang melibatkan dana slush VIP.

Bersama-sama Yoo Ah-in (sebagai Dong-wook, pemandu tertinggi dengan kemahiran drifting yang sempurna), Ko Kyung-pyo (sebagai John Woo, DJ Kelab), Lee Kyu-hyung (sebagai Bok-nam, pelayar manusia), Park Ju-hyun (sebagai Yoon-hee penunggang motosikal yang berbakat), dan Ong Seong-wu (sebagai mekanik Joon-gi) akan membongkar kebenaran di sebalik rangkaian pengubahan wang haram.

Penggemar aksi boleh menantikan urutan pemanduan mendebarkan filem ini yang menampilkan kenderaan retro yang hebat yang pastinya akan membuat anda berlumba-lumba. Pengarah Moon Hyun-sung berkata,

“Apabila memilih rupa luaran kenderaan, kami mahu menyasarkan rasa ‘hip hop’ dan ‘retro’. Saya suka memanggilnya ‘hiptro’ vibe.”

Seoul Vibe juga dipenuhi dengan visual berwarna-warni, muzik funky dan fesyen retro yang menghidupkan aura 1980-an yang bergaya.

Bersiap-sedia untuk perjalanan yang memeningkan ketika Carter membawa aksi-aksi yang menakjubkan

Imej Ehsan Netflix

Carter mengikuti watak utama, seorang ejen yang bangun di bilik motel yang tidak diketahui dengan ingatannya terhapus. Dia tidak mempunyai pilihan selain memenuhi misi yang diberikan kepadanya oleh suara misteri di telinganya. Suara misteri tersebut memberitahu bahawa jika dia tidak mengikut perintahnya, nyawanya akan menjadi taruhan.

Seperti yang didedahkan dalam treler, filem ini padat dengan hasil kerja kamera yang menakjubkan dan aksi tanpa henti.

Imej Ehsan Netflix
Imej Ehsan Netflix

Pengarah veteran Jung Byung-gil, yang terkenal dengan filem aksi yang elegan seperti The Villainess dan Action Boys, menerajui karya genre pantas ini. Dia berkata,

“Saya cuba membuat perkara yang mustahil kerana saya mahu segala-galanya menjadi aksi yang sebenar tanpa kesan khas yang dijana oleh komputer (CGI).”

Joo Won, yang memainkan watak Carter, berkata, 

“Daripada semua yang saya lakukan setakat ini, Carter adalah filem yang paling saya teruja!”

Sila ambil kedudukan serta kekalkan tempat duduk anda dan pastikan anda menonton dua filem K-blockbuster serba baharu ini yang akan datang ke Netflix pada Ogos 2022!

loading...