Agensi Nam Joo Hyuk Agensi Nam Joo Hyuk nafi tuduhan kes buli terbaru setelah mangsa kedua tampil

Nampaknya, agensi Nam Joo Hyuk telah menafikan tuduhan terbaru melibatkan kes buli sekolah terhadap pelakon itu setelah mangsa kedua tampil buka mulut.

Minggu lalu, seseorang yang mendakwa telah dibuli oleh Nam Joo Hyuk semasa zaman persekolahan mereka (selepas ini dirujuk sebagai “B”) telah mengadakan temu bual dengan sebuah saluran berita tentang pengalaman mereka yang didakwa. Pada 20 Jun, agensi Nam Joo Hyuk; Management SOOP dengan tegas menafikan dakwaan itu, dan beberapa hari kemudian, mereka mengumumkan bahawa mereka telah mengambil tindakan undang-undang terhadap wartawan, sumber mereka (“B”), dan penerbitan di mana wawancara itu pertama kali diterbitkan .

Pada 28 Jun, saluran berita yang berbeza menyiarkan wawancara dengan individu kedua (selepas ini dirujuk sebagai “A”) yang bersekolah di sekolah menengah bersama Nam Joo Hyuk dan juga mendakwa telah menjadi mangsa buli pelakon itu dan kawan-kawannya. Penuduh baharu ini, yang sebelum ini tidak bercakap dengan mana-mana saluran berita atau menyiarkan pengalaman mereka dalam talian, menyatakan bahawa mereka telah memutuskan untuk tampil ke hadapan selepas melihat agensi Nam Joo Hyuk telah menyaman rakan sekelas mereka “B” dan menafikan dakwaan mereka.

“A” mendakwa bahawa antara aktiviti buli mereka selain menjadi budak suruhan, Nam Joo Hyuk sering memaksa mereka untuk menghidupkan hotspot telefon pintar mereka biarpun tanpa kerelaan mereka. Selain itu, dia sentiasa menggunakan telefon pintar mereka untuk membeli permainan berbayar dan item dalam permainan. “Semasa sekolah, Nam Joo Hyuk menggunakan telefon pintar saya lebih kerap daripada saya sendiri,” kata “A.” “Memandangkan ibu bapa saya adalah orang yang perlu membayar [untuk pembelian permainan dan item dalam permainan] apa yang dibelinya menerusi telefon saya, saya memintanya wang untuk bayaran atas apa yang telah dipesannya dan dia menjawab, ‘Mengapa saya perlu memberi kepada awak?’ Akhirnya, dia tidak pernah membayar satu sen pun kepada saya.”

“A” juga mendakwa bahawa jika mereka menolak permintaan Nam Joo Hyuk atau melakukan sesuatu yang tidak disenangi mereka, pelakon itu dan rakan-rakannya akan membentuk cincin di sekeliling mereka dan kemudian memaksa mereka untuk berlawan secara fizikal dengan seseorang yang mereka pilih. Kerana “A” tidak mahu terus bergaduh, mereka didakwa memilih untuk dipukul apabila mereka dipaksa dalam situasi sedemikian.

Pada hari yang sama, Management SOOP secara rasmi menafikan dakwaan baharu yang dibuat oleh “A”, dengan menyatakan, “Kami telah menyemak, dan ia (tuduhan) tidak berasas.”

Sumber : [1] , [2]

loading...