Dikecam kerana berkaraoke ketika larangan Covid-19 dibuat, Yoona SNSD & Lee Hyori memohon maaf

Image may contain: 5 people

Lee Hyo Ri dan Yoona SNSD sedang syok berkaraoke ketika mengadakan sesi Instagram secara langsung untuk dikongsikan bersama peminat pada 1 Julai 2020 semalam.

Namun, perbuatan mereka tersebut mengundang kecaman daripada sebilangan netizen berikutan berkaraoke ketika larangan Covid-19 cuba diperluaskan telah mengakibatkan contoh tauladan yang tidak baik untuk dijadikan ikutan.

Pada malam kejadian, Lee Hyori berkata, “Saya tengah minum dengan Yoona dan kami di sini untuk berkaraoke di Apgu-jeong.” Sambil Yoona memetik lagu untuk dinyanyikan bersama, Lee Hyori tersentak membaca komen seorang netizen lalu berkata, “Eh kenapa tak boleh berkaraoke?” Yoona pula menyampuk, “Kami memang berhati-hati dan telah pun memakai topeng muka.” Sedari perbuatan mereka itu bakal memanjangkan lagi perdebatan, Lee Hyori segera menamatkan instagram Live-nya beberapa minit kemudian.

Keesokan harinya, Yoona SNSD menulis surat bagi membuat permohonan maaf secara terbuka dan dikongsikan kepada peminatnya di instagram. “Saya tengah bermuhasabah diri kerana membuatkan orang risau dengan kecuaian saya. Saya memohon maaf. Saya akan berhati-hati dan berusaha untuk berwaspada mulai hari ini.” Begitu juga dengan Lee Hyori yang terlebih dahulu membuat permohonan maaf menerusi instagram miliknya, “Saya tengah bermusabah tentang perbuatan saya malam semalam lagi-lagi ianya tak sesuai dalam keadaan saya perlu berhati-hati. Saya terlalu teruja sampaikan tidak teringat untuk memikirkannya. Sebagai kakak (unnie) kepada Yoona, saya memohon maaf kepadanya.”

View this post on Instagram

안녕하세요 이효리입니다.. 어젯밤 아직 조심해야 하는 시국에 맞지 않는 행동을 한 점 깊이 반성합니다… 요새 제가 너무 들떠서 생각이 깊지 못했습니다.. 언니로서 윤아에게도 미안합니다..앞으로 좀더 조심하고 신중하게 행동하겠습니다..다시한번 사과드립니다..

A post shared by Leehyolee (@hyoleehyolee) on

Sumber: imaeil

loading...