Woo Do Hwan dan Lee Yoo Mi mulakan perjalanan baru dalam “Mr. Plankton”

Siri baru Netflix, “Mr. Plankton,” telah mengeluarkan gambar pertama yang menampilkan barisan pelakonnya!

Ditulis oleh Jo Yong, penulis “It’s Okay to Not Be Okay,” dan diarahkan oleh Hong Jong Chan, yang juga mengarahkan “Juvenile Justice” dan “Dear My Friends,” “Mr. Plankton” adalah sebuah komedi romantik yang menceritakan kisah individu yang sukar untuk menyesuaikan diri atau berhubung dengan orang lain, sama seperti plankton. Drama ini akan mengikuti perjalanan seorang lelaki bernama Hae Jo (Woo Do Hwan), yang lahir secara tidak sengaja, bersama seorang wanita bernama Jae Mi (Lee Yoo Mi), yang merupakan wanita paling tidak bahagia di dunia.

Dalam perjalanan terakhirnya, Hae Jo secara tidak sengaja bertemu semula dengan bekas teman wanitanya, Jae Mi. Mereka sedang dikejar oleh Eoh Heung (Oh Jung Se), seorang pengantin lelaki yang setia, dan Beom Ho Ja (Kim Hae Sook), seorang wanita terkemuka dalam keluarga yang berpengaruh. Keunikan setiap watak ini menimbulkan rasa ingin tahu tentang kisah yang akan mereka cipta bersama.

Gambar watak yang baru dikeluarkan meningkatkan jangkaan, terutamanya penampilan Hae Jo sebagai tetamu tidak diundang di majlis perkahwinan Jae Mi dan Eoh Heung. Renungan kosongnya di dalam hujan dan senyuman yang dia kongsikan dengan Jae Mi menambah kedalaman kepada wataknya dan meningkatkan rasa ingin tahu.

Woo Do Hwan menyatakan, “Hae Jo adalah individu yang tidak terikat dengan apa-apa,” menekankan keinginannya untuk menggambarkan sifat Hae Jo yang tidak terikat dengan baik. Jae Mi tidak disangka menyertai Hae Jo dalam perjalanannya selepas kemunculan mengejutnya, yang membuatkan dia terpaksa berhadapan dengan jati dirinya yang sebenar.

Lee Yoo Mi menggambarkan Jae Mi sebagai “seperti bunga yang mekar di tengah kesusahan. Dia adalah seorang teman yang menghargai setiap detik dan hidup dengan jujur.” Dia menambah, “Jae Mi merasa tenang dengan Hae Jo, yang membantunya menghadapi cabaran. Saya harap emosi mendalam yang dia alami dalam pelbagai situasi dapat disampaikan dengan jelas.”

Usaha Eoh Heung untuk mendapatkan Hae Jo dan Jae Mi menambah satu lagi dimensi menarik. Sebagai seorang pengantin lelaki yang setia yang telah berjanji cinta dengan memberikan Jae Mi kasut bunga, Eoh Heung kehilangan pengantinnya pada hari yang sepatutnya menjadi hari perkahwinan impiannya. Kehilangan ini membawanya ke dalam satu pengejaran yang seolah-olah menjadi pengembaraan pertamanya yang nyata. Oh Jung Se menegaskan bahawa “Eoh Heung adalah watak yang mengalami semua ini buat kali pertama,” dan menyatakan bahawa cinta, pengejaran, konflik, dan bahkan kehidupannya sendiri adalah pengalaman yang baru baginya.

 

Ibu Eoh Heung, Beom Ho Ja, seorang yang berpengaruh dan pewaris generasi kelima dari keluarga terkemuka, turut menarik perhatian. Apabila bakal menantunya, Jae Mi, hilang, Beom Ho Ja bertindak tegas. Dilakonkan oleh pelakon berbakat Kim Hae Sook, Beom Ho Ja memberikan kedalaman kepada wataknya melalui persembahan yang halus, mengimbangi momen serius dengan elemen komedi.

Pengarah Hong Jong Chan menyatakan penghargaan yang mendalam, berkata, “Ini adalah pemilihan pelakon yang paling berkat dalam kerjaya pengarahan saya. Setiap pelakon telah memberikan yang terbaik dalam persembahan mereka.” Ucapannya meningkatkan jangkaan untuk lakonan berkumpulan yang mengagumkan daripada barisan pelakon.

“Mr. Plankton” dijadualkan untuk ditayangkan pada 8 November melalui Netflix.

Sumber : 1

loading...