Weki Meki akhirnya dibubarkan selepas tujuh tahun memeriahkan industri K-pop

Kumpulan Weki Meki telah mengumumkan pengakhiran perjalanan seni mereka setelah tujuh tahun mereka bersama menghiburkan para peminatnya.

Pada 16 Ogos, Fantagio mengumumkan bahawa aktiviti Weki Meki sebagai kumpulan telah tamat pada 8 Ogos. Agensi itu mula mendedahkan rancangan untuk membubarkan kumpulan itu pada Jun lalu.

Fantagio juga mengumumkan  lima ahli kumpulan itu – Elly, Sei, Lua, Rina, dan Lucy – akan meninggalkan agensi itu selepas kontrak mereka tamat manakala Ji Suyeon, Choi Yoojung, dan Kim Doyeon masih dalam perbincangan untuk memperbaharui kontrak mereka,

Kenyataan penuh Fantagio adalah seperti berikut:

Hello.
Ini adalah Fantagio.

Pertama, kami ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua peminat yang telah menyayangi dan menyokong Weki Meki selama ini.

Selepas perbincangan yang mendalam dengan Weki Meki, yang telah menerima banyak cinta dan sokongan daripada peminat sejak tujuh tahun lalu, telah diputuskan bahawa mereka akan menamatkan aktiviti kumpulan rasmi mereka pada 8 Ogos 2024.

Di samping itu, kami sedang mengadakan perbincangan serius dengan Ji Suyeon, Choi Yoojung, dan Kim Doyeon agar mereka dapat membuat pilihan terbaik untuk diri mereka sendiri. Manakala, selepas perbincangan yang berterusan, Elly, Sei, Lua, Rina, dan Lucy akhirnya menamatkan kontrak eksklusif mereka.

Kami ingin mengucapkan terima kasih kepada Elly, Sei, Lua, Rina, dan Lucy, yang terang bersinar terang sebagai ahli Weki Meki, dan walaupun aktiviti kumpulan mereka telah berakhir, kami akan melakukan yang terbaik untuk membantu mereka maju pada masa hadapan. Teruskan menyokong dan tunjukkan kasih sayang anda Kami kepada Elly, Sei, Lua, Rina dan Lucy, yang akan memulakan lembaran baru dalam kehidupan mereka.

Terima kasih.

Weki Meki mula debut pada 8 Ogos 2017 dengan mini album pertama mereka Weme. Sepanjang kerjaya mereka, Weki Meki mendapat pengiktirafan untuk muzik mereka yang bertenaga dengan hits seperti ‘I Don’t Like Your Girlfriend’, ‘La La La’ dan ‘Picky Picky’. Walau bagaimanapun, selepas kemunculan terakhir kumpulan itu pada November 2021, Weki Meki menghentikan seketika aktiviti kumpulan dan memberi fokus kepada projek individu.  2021. Jun lalu, kumpulan itu mengeluarkan single digital terakhir mereka ‘ConciDestiny’ bersama-sama sebelum mereka secara rasmi dibubarkan.

Kami ucapkan selamat maju jaya buat kesemua ahli kumpulan Weki Meki.

Sumber : 1

loading...