Park Seo Joon, Han So Hee, dan barisan pelakon kongsi tentang keserasian mereka, adegan aksi yang hebat dalam “Gyeongseong Creature 2,” dan banyak lagi

Bintang-bintang dari siri Netflix “Gyeongseong Creature” telah berkongsi apa yang boleh dijangkakan dalam musim kedua drama tersebut!

Pada 25 September, Park Seo Joon, Han So Hee, Lee Moo Saeng, Bae Hyeon Seong, dan pengarah Jung Dong Yoon menghadiri sidang media untuk “Gyeongseong Creature 2.”

Musim pertama “Gyeongseong Creature” berlatarbelakangkan musim bunga 1945, ketika Korea masih berada di bawah pemerintahan penjajahan Jepun. Musim kedua akan meneruskan cerita di Seoul pada tahun 2024, di mana Yoon Chae Ok (Han So Hee) akan bertemu dengan watak baru, Ho Jae, yang kelihatan serupa dengan Jang Tae Sang (Park Seo Joon).

Han So Hee memainkan watak Chae Ok, yang setelah memakan Najin (spesies cacing parasit), kini hidup di Seoul moden tanpa mengalami penuaan atau kemampuan untuk mati. Park Seo Joon memainkan Ho Jae, timbalan di Bugang Sagang, sebuah agensi detektif swasta yang menerima pelbagai tugas asalkan harganya sesuai.

Lee Moo Saeng menyertai barisan pelakon sebagai ketua ejen rahsia elit yang dikenali sebagai Kurokos, sementara Bae Hyeon Seong menggambarkan Seung Jo, seorang anggota terkemuka Kurokos yang menggunakan tentakelnya untuk menyerang orang dengan ganas dan mengejar Ho Jae serta Chae Ok.

Mengenang musim kedua, Park Seo Joon berkongsi, “Sudah lama sejak kami menyelesaikan penggambaran, jadi rasanya tidak percaya bahawa Musim 2 akhirnya akan ditayangkan. Saya berasa terhormat untuk berkongsi hasil usaha keras semua orang. Walaupun ia sangat mencabar, kami benar-benar berseronok [semasa penggambaran drama]. Saya berharap semua orang akan menikmati ketika menontonnya, dan saya amat menghargai jika penonton dapat menonton semula Musim 1 juga.”

Han So Hee menambah, “Walaupun saya banyak bekerjasama dengan Seo Joon dalam Musim 1, kini saya berasa seperti mempersembahkan sebuah projek yang baru kerana saya berada di sini dengan rakan pelakon lain.”

Mengenai perubahan dalam Musim 2, Park Seo Joon menerangkan, “Memandangkan latar belakang telah beralih ke era moden, saya merasakan keperluan untuk membuat perubahan pada gaya penampilan fizikal saya untuk menekankan perbezaan dengan lebih jelas. Tempoh masa telah berubah, dan cara saya mengekspresikan watak saya juga berbeza sekarang kerana dia mempunyai profesion baru. Adegan aksi kali ini lebih hebat dan menarik secara visual.”

 

Begitu juga, Han So Hee berkongsi, “Watak saya tidak boleh membenarkan identitinya terbongkar, jadi dia perlu hidup dalam bayang-bayang. Itulah sebabnya gaya keseluruhannya lebih gelap untuk musim ini.”

Han So Hee juga memberi isyarat tentang adegan aksi yang lebih mencabar berbanding Musim 1, dengan berkata, “Ini adalah kali pertama saya menggunakan kabel, dan saya mengatasi ketakutan terhadap ketinggian. Oleh kerana saya perlu melakukan adegan aksi dengan kekuatan luar biasa, pergerakan saya perlu lebih cepat dan tepat. Saya berlatih dengan lebih bersungguh-sungguh.”

Mengenai Lee Moo Saeng, yang baru menyertai pelakon dalam Musim 2, Park Seo Joon memujinya dengan berkata, “Penyampaian dialog dan ekspresinya sangat sempurna sehingga saya benar-benar kagum.”

Lee Moo Saeng menyatakan, “Walaupun saya tahu apa yang boleh dijangkakan, saya masih terpesona dengan adegan aksi mereka. Saya menyertai Musim 2 dengan harapan untuk memberikan sumbangan. Saya terpesona dengan skala besar dan jalan cerita yang kukuh dalam Musim 1, tetapi Musim 2 menagatasinya dengan plot yang lebih luas dan perkembangan yang lebih berani. Ketika saya membaca skrip, saya benar-benar terpesona. Ketegangan antara mereka yang berusaha menghentikan dunia rahsia ini dan mereka yang berusaha mengawalnya digambarkan dengan cemerlang.”

Bae Hyeon Seong juga mengungkapkan rasa terima kasihnya kepada rakan pelakon, “Mereka memberi panduan kepada saya dalam setiap aspek kecil semasa penggambaran, yang sangat membantu. Saya terpesona dengan cara mereka mengekalkan kedalaman emosi meskipun dalam adegan aksi yang mencabar. Saya telah banyak belajar daripada mereka.”

Barisan pelakon memilih kisah cinta antara Ho Jae dan Chae Ok sebagai salah satu sorotan utama Musim 2. Ketika ditanya mengenai keserasian antara dirinya dan Han So Hee, Park Seo Joon berkongsi, “Ia semakin baik dalam Musim 2, dan kami menjadi lebih akrab secara peribadi. Dengan latar tempat yang moden, dialog kami menjadi lebih semula jadi, dan ianya memudahkan komunikasi. Dalam Musim 1, kami bertemu dengan cara yang tegang, dan pengarah menyatakan hasratnya untuk meneruskan interaksi itu ke dalam Musim 2. Bagaimana kisah mereka berkembang setelah pertemuan ini akan menjadi salah satu elemen penting untuk ditonton.”

Han So Hee menambah, “Dari perspektif Chae Ok, dia merasakan pertemuan mereka lebih seperti pertemuan semula. Ho Jae sangat menyerupai Tae Sang, dan ketika Chae Ok melihat Ho Jae, terdapat emosi yang tidak dapat dielakkan. Mengikuti perspektif Chae Ok akan membawa kepada beberapa momen yang menyentuh hati. Jika anda memberi perhatian kepada aspek itu, anda akan dapat merasakan emosi Chae Ok dengan lebih mendalam.

Musim 2 “Gyeongseong Creature” dijadualkan untuk tayangan perdana pada 27 September diplatform penstriman Netflix.

Sumber : 1 | 2

loading...