Saksikan perjalanan ‘Go East’ yang penuh cabaran diplomatik kerajaan lakonan Tan Jianci dan ramai lagi di platform iQIYI

Lagi drama China terbaru disajikan buat para peminatnya. Nampaknya, pelakon Tan Jianci sekali lagi kembali dengan hasil kerja terbarunya, “Go East”.

Siri ini merupakan sebuah komedi zaman (period comedy) yang ringan, yang membawakan suasana segar jenaka sejarah kepada penonton. Dihasilkan oleh iQIYI, “Go East” diadaptasi daripada novel Chen Jian “Kings of the Western Regions”. Selain Tan Jianci, siri ini dibarisi oleh pelakon yang luar biasa, termasuk Zhou Yiran, Du Chun dan Kan Qingzi, yang bersama-sama menganyam naratif yang menarik. Pengarah terkenal Zhao Qichen, yang terkenal dengan karya-karyanya yang berjaya seperti “My Heroic Husband” dan “New Life Begins”, sekali lagi mempamerkan bakatnya dalam menggabungkan cerita unik dengan kedalaman emosi dan jenaka yang halus.

Go East membawa penonton ke sebuah kerajaan fiksyen, di mana kisah itu berlaku dalam institusi diplomatiknya. Di sini, sekumpulan watak yang pelbagai dan bersemangat-Yuan Mo, Ashu, Wang Kunwu, dan Yuchi Hua-bersatu secara kebetulan untuk menghadapi pelbagai cabaran. Melalui perjalanan persahabatan, kasih sayang dan pengabdian mereka kepada negara mereka, siri ini mengimbangi keseronokan dengan tema yang mendalam, menawarkan gabungan hiburan dan penghayatan. Arahan dari pengarah berpengalaman dan berkemahiran Zhao Qichen, Go East bukan sahaja menghiburkan tetapi juga kaya dengan makna.

Sinopsis

 

Drama ini berlatarkan “Sifang Pavilion” institusi diplomatik Kerajaan Yong. Mengisahkan Yuan Mo, lakonan Tan Jian Ci, A Shu, lakonan Zhou Yi Ran, Wang Kun Wu, lakonan Du Chun dan Yu Chi Hua, lakonan Kan Qing Zi.

Mereka hidup dalam dunia kecil dan dengan berani memulakan perjalanan untuk mencapai impian mereka, mempertahankan tanah air mereka, dan mencari keadilan.

Semasa era Anping Dinasti Dayong, Yuan Mo, seorang rakyat biasa dari Bandar Changle berada di pintu gerbang bandar untuk mengeluarkan sijil kepada pelawat asing menggunakan meterai Pavilion Sifang.

Tanpa diduga, dia bertemu dengan A Shu, seorang pelarian dari negeri Yanle, dan cuba menyelinap masuk ke dalam bandar. Disebabkan kesilapan itu, Yuan Mo telah dihukum dan ditugaskan untuk bekerja di bawah Wang Kun Wu, seorang jeneral sempadan yang baru dilantik ke Pavilion Sifang.

Akibatnya, Yuan Mo secara tidak sengaja ditarik ke dalam urusan pejabat barat Pavilion Sifang, diselia oleh Yu De Shui. Disebabkan sifatnya yang tidak peduli dan suka alkohol, Yuan Mo menjadi pegawai kecil yang mengendalikan pelbagai hal ehwal antarabangsa.

Perubahan nasib berlaku, A Shu menjadi hamba Yuan Mo dan Wang Kun Wu menjadi atasannya. Selain itu, Yu Chi Hua, seorang wanita hebat dari keluarga bangsawan, turut datang mengambil alih.

Yuan Mo diejek sebagai orang yang tidak berguna di halaman barat, tetapi perlahan-lahan dia bersama-sama A Shu,  Wang Kun Wu dan Yu Chi Hua, menjadi semakin matang dengan mengendalikan satu demi satu masalah diplomatik yang rumit.

 

Apa sebenarnya yang akan berlaku kepada mereka semua? dan Bolehkah semua orang menyedari keazaman mereka dari awal?

“Go East” mula ditayangkan di platform iQIYI termasuk iQIYI Malaysia bermula 23 Ogos. Jadi, jangan lupa untuk saksikan bagi mengetahui apa yang terjadi dalam siri ini selanjutnya. Sebelum itu, jom tonton trailer drama ini.

 

loading...