3 sebab menarik ini akan buat anda tonton “DNA Lover”

Sekali lagi drama Korea terbaru yang menarik akan ditayangkan. Antaranya drama terbaru TV Chosun “DNA Lover.” Siri ini akan mula ditayangkan pada 17 Ogos 2024.

“DNA Lover” merupakan komedi romantik baharu yang dibintangi oleh Jung In Sun sebagai Han So Jin, seorang penyelidik genetik yang telah beberapa kali gagal dalam percintaan. Jadi, dia memulakan misi untuk mencari kekasih yang paling serasi secara genetik untuk mempunyai hubungan yang bahagia. Penyelidikannya memberinya dua pilihan: pakar obstetrik-ginekologi yang menawan Shim Yeon-woo (Choi Si-won) dan rakan karibnya yang merupakan anggota bomba Seo Kang-hoon (Lee Tae-hwan).

Menjelang tayangan perdananya, “DNA Lover” mendedahkan tiga sebab untuk anda menonton siri ini.

1. Memecah tradisi dengan “DNA Lover”


“DNA Lover” ialah komedi romantis yang menawan dengan sentuhan unik: drama ini menunjukkan bahawa rahsia takdir dan cinta ada dalam DNA. Siri baharu ini merupakan satu perkembangan besar dalam dunia drama TV Chosun, yang memecah sempadan genre tradisional dan generasi. TV Chosun telah menunjukkan kepelbagaiannya dengan drama keluarga popular seperti “Love (ft. Marriage and Divorce)” Musim 1 hingga 3, “Uncle,” dan “Red Balloon” serta drama percintaan fantasi “Durian’s Affair” dan tidak juga drama psikologi thriller “My Happy Ending .” Dengan “DNA Lover,” TV Chosun menyasarkan untuk menawarkan komedi romantis segar yang menghubungkan dengan penonton pelbagai generasi dan membangkitkan respons emosi yang mendalam.

2. Konsep unik komedi romantik yang diilhamkan oleh fantasi

“DNA Lover” mentakrifkan semula genre percintaan dengan konsep imaginatifnya yang mana DNA boleh membentuk takdir. Versi baharu komedi romantik ini membezakan dirinya dengan pendekatan yang tersendiri. Siri ini berbeza dengan Shim Yeon Woo yang sinis, yang menolak idea tentang takdir, dengan Han So Jin, yang yakin dengan peranan DNA dalam takdir. Pandangan mereka yang berbeza tentang cinta mempengaruhi plot, sekaligus menawarkan gabungan kelainan dan jenaka yang diluar jangkaan.

Pengarah Sung Chi Wook meningkatkan daya tarikan visual rancangan itu dengan elemen CGI (imej janaan komputer) yang bertenaga dan kesan khas yang menghidupkan konsep DNA. Gaya visual dinamik ini mencipta pengalaman unik untuk penonton. Siri ini juga mengagumkan dengan tetapan yang indah dan dialog yang lucu, serta meningkatkan jangkaan untuk komedi romantis yang menarik ini.

3. Transformasi lakonan para pelakon

Pelakon Choi Siwon, Jung In Sun, Lee Tae Hwan dan Jung Yoo Jin memainkan peranan transformatif dalam “DNA Lover”, mewujudkan sinergi dinamik pada skrin. Choi Siwon yang kembalimke dunia komedi romantik memegang watak Shim Yeon Woo, seorang pakar perbidanan (pakar obstetrik-ginekologi) yang kasar tetapi penyayang. Jung In Sun memainkan watak Han So Jin, seorang penyelidik yang bersemangat yang mengalami perubahan dramatik.

Lee Tae Hwan, yang kembali berlakon selepas menamatkan khidmat tenteranya, memainkan watak Seo Kang Hoon, seorang anggota bomba yang kacak dan berdedikasi, yang kekal komited terhadap cinta dan kerja. Jung Yoo Jin pula membawakan watak Jang Mi Eun, seorang kolumnis perhubungan yang menggambarkan poliamori dan temu janji bukan eksklusif menambah kedalaman dan daya penarik kepada siri ini.

Pasukan produksi berkata, “Drama TV Chosun sentiasa merentas sempadan, dan ini akan menjadi percubaan pertama mereka dalam mengetengahkan komedi romantis. Penonton boleh mengharapkan sesuatu yang segar dan inovatif dalam genre ini. Selain itu, komedi romantik TV Chosun akan menawarkan pendekatan yang unik dan baharu, sekaligus membuka dunia baru komedi romantis.”

“DNA Lover” akan ditayangkan pada 17 Ogos dan siri ini tersedia untuk tontonan menerusi Viu Malaysia.

loading...