Kim Tae Ri, Shin Ye Eun, Jung Eun Chae, dan yang lain perkenalkan hubungan watak melalui poster Teater Tradisional “Jeongnyeon: The Star Is Born

Drama tvN yang akan datang, “Jeongnyeon: The Star Is Born,” telah mengeluarkan poster yang menggambarkan hubungan antara watak-watak!

Berdasarkan webtoon yang popular, drama akan datang ini diarahkan oleh Jung Ji In, yang terkenal dengan “The Red Sleeve.” Berlatarbelakangkan tahun 1950-an, tidak lama selepas Perang Korea, siri ini mengikuti Jeong Nyeon (Kim Tae Ri), seorang prodigi vokal muda yang bercita-cita untuk menjadi pelakon teater tradisional yang terkemuka. Drama ini meneroka perjalanan Jeong Nyeon melalui persaingan, kerja berpasukan, dan pertumbuhan peribadi dalam era yang sukar bagi negara.

Kim Tae Ri memegang watak Yoon Jeong Nyeon, seorang bakat muda dalam opera Korea tradisional yang berpindah dari Mokpo ke Seoul seorang diri untuk mengejar impiannya. Shin Ye Eun membawakan watak sebagai Heo Yeong Seo, pelatih terbaik di Maeran Women’s Gukguek-dan, dikenali dengan kemahiran luar biasanya dan latar belakang keluarga yang berpengaruh. Watak Kang So Bok yang dibawakan oleh Ra Mi Ran adalah ketua kumpulan yang kuat dan karismatik. Jung Eun Chae, sebagai Moon Ok Kyung, dan Kim Yoon Hye, sebagai Seo Hye Rang, adalah pelakon utama kumpulan, dengan Moon Ok Kyung mengkhususkan diri dalam peranan lelaki dan Seo Hye Rang dalam peranan wanita.

Poster yang baru dikeluarkan memberikan gambaran mengenai hubungan menarik antara watak utama: Jeong Nyeon, Yeong Seo, So Bok, Ok Kyung, dan Hye Rang. Poster-poster ini mempamerkan campuran berwarna-warni bintang-bintang kumpulan Maeran, direka untuk menyerupai visual sampul majalah sastera tahun 1950-an.

Poster pertama yang menampilkan Jeong Nyeon dan Yeong Seo menonjol. Berpakaian dalam uniform pelatih dan berdiri belakang-membelakang sambil memandang ke depan, mereka menyampaikan rasa ketegangan yang kuat. Tagline, “Kau satu-satunya saingan dan teman ku,” menambah kedalaman hubungan mereka, mencadangkan kisah pertumbuhan yang melampaui persaingan biasa.

Poster lain mempamerkan hubungan mentor-pelatih antara Jeong Nyeon dan So Bok, ketua kumpulan Maeran. Tangan sokongan So Bok di bahu Jeong Nyeon menandakan jangkaan yang tinggi. Walaupun penampilannya anggun, pandangan tajam So Bok menggambarkan sifatnya yang ketat. Jeong Nyeon, walaupun tersenyum cerah, tidak dapat sepenuhnya menyembunyikan kegelisahannya, menghasilkan senyuman yang comel dan janggal.

Poster yang menonjolkan Jeong Nyeon dan Ok Kyung menggambarkan persaingan untuk gelaran “Bintang Utama Maeran”. Jeong Nyeon penuh kekaguman terhadap daya tarikan Ok Kyung, sementara Ok Kyung memerhati Jeong Nyeon dengan penuh keingintahuan. Hubungan antara bintang yang telah mapan dan pendatang baru ini sangat ketara.

Poster lain, yang menunjukkan Ok Kyung dan Hye Rang, mencipta suasana tegang.  Tatapan fokus Hye Rang pada Ok Kyung, sementara Ok Kyung yang membelakanginya, kelihatan tenggelam dalam fikirannya. Tagline, “Mulai sekarang, pentas ini hanya untuk kau dan aku,” menguatkan semangat dan obsesi Hye Rang untuk menguasai dunia opera Korea, meningkatkan lagi intensiti keseluruhan drama.

Pasukan produksi berkata, “Drama ini tidak hanya meneroka tema baru dalam opera Korea tetapi juga menyelami jalan cerita watak utama, Jeong Nyeon, dan mereka di sekelilingnya, serta dinamika dalaman Kumpulan Opera Korea Maeran.” Mereka menambah, “Setiap watak mempunyai daya tarikan dan keperibadian mereka sendiri. Interaksi serta konflik di antara mereka akan memberi penonton satu lagi elemen menarik dalam drama ini. Kami amat menghargai sokongan anda dan menantikan jangkaan yang positif dari anda.

“Jeongnyeon: The Star Is Born” akan ditayangkan pada 12 Oktober dan bolah ditonton secara eksklusif di Disney+ Hotstar.

Sumber : 1

loading...