Ekoran insiden serangan terhadap peminat, Jessi tinggalkan agensi

Jessi telah meninggalkan agensinya berikutan satu insiden yang berlaku baru-baru ini.

Pada 29 September, dilaporkan bahawa seorang peminat bawah umur Jessi, dikenali sebagai A, telah meminta untuk bergambar bersama Jessi tetapi sebaliknya menerima kata-kata kesat dan serangan fizikal daripada individu yang berada di sebelah Jessi di Gangnam, Seoul. Jessi cuba menghentikan serangan tersebut tetapi segera meninggalkan tempat kejadian. Selepas insiden itu, Jessi menyatakan bahawa dia tidak mengenali individu yang melakukan serangan tersebut.

Individu yang berada di tempat kejadian, termasuk Jessi, telah disaman oleh mangsa atas tuduhan serangan dan lain-lain, dan kini sedang disiasat. Balai Polis Gangnam di Seoul telah memanggil Jessi untuk soal siasat sebagai suspek pada 16 Oktober.

Dua hari kemudian, pada 18 Oktober, agensi Jessi, DOD, mengeluarkan kenyataan rasmi mengumumkan penamatan kontrak eksklusif mereka dengan Jessi biarpun  hanya sebulan selepas menandatangani kontrak dengan mereka.

Baca kenyataan penuh daripada agensi di bawah:

Hello, ini adalah DOD.

Kami ingin sekali lagi memohon maaf atas sebarang kebimbangan yang timbul akibat berita tidak menyenangkan yang baru-baru ini.

Selepas perbincangan mendalam mengenai aktiviti masa depannya, kami telah memutuskan untuk menamatkan kontrak eksklusif dengan Jessi berkuat kuasa 18 Oktober 2024, atas permintaannya dan selepas pertimbangan yang teliti.

Walaupun tempoh bersama Jessi adalah singkat, kami mengucapkan terima kasih atas sumbangannya dan dengan tulus mendoakan yang terbaik untuk kerjaya masa depannya.

Terima kasih.

Awal tahun ini, Jessi telah menamatkan kontraknya dengan MORE VISION yang diketuai oleh Jay Park dan menandatangani kontrak eksklusif dengan DOD bulan lalu.

Sumber : 1

loading...