Agensi nafi tuduhan Nam Joo Hyuk sebagai pembuli dan akan ambil tindakan keras

Nampaknya agensi Nam Joo Hyuk telah mengeluarkan kenyataan bagi menafikan khabar angin yang menyatakan pelakon tersebut adalah seorang pembuli ketika sekolah.

Baru-baru ini, seseorang yang mendakwa pernah bersekolah dengan Nam Joo Hyuk ketika di sekolah menengah rendah dan menengah atas melaporkan kepada media bahawa mereka menjadi mangsa buli sekolah oleh pelakon itu selama enam tahun. Pada 20 Jun, agensi Nam Joo Hyuk; Management SOOP dengan tegas menafikan dakwaan itu dan menyatakan bahawa mereka akan mengambil tindakan undang-undang yang kuat terhadap wartawan dan sumber tanpa nama itu.

Berikut adalah kenyataan penuh daripada agensi Nam Joo Hyuk.

Kenyataan penuh disediakan di bawah:

Hello. Management SOOP di sini.

Kami ingin memaklumkan anda tentang pendirian rasmi kami mengenai artikel mengenai pelakon Nam Joo Hyuk.

Pertama, kami meminta pemahaman anda dalam kelewatan mengumumkan pendirian kami kerana kami ingin mengesahkan fakta terlebih dahulu. Selepas menyelidik kebenaran bersama pelakon berkenaan berhubung laporan awal itu, kami mengesahkan segala maklumat berkaitan adalah tidak benar sama sekali. Kami turut melahirkan rasa kesal dengan laporan berat sebelah pihak media yang tidak memeriksa akan fakta dan kesahihan perkara berkaitan dengan agensi atau pelakon sebelum menyiarkan artikel tersebut.

Agensi akan segera meminta laporan pembetulan daripada Suruhanjaya Timbang Tara Akhbar (PAC) terhadap media yang bertanggungjawab merosakkan reputasi pelakon secara serius melalui laporan palsu. Tambahan pula, kami akan memfailkan tuduhan jenayah terhadap wartawan media yang pertama kali melaporkan [dakwaan] serta sumber tanpa nama tersebut. Agensi telah meminta penasihat undang-undang kami hari ini untuk meneruskan tindakan undang-undang, dan kami sedang dalam proses melaksanakannya.

Pelakon dan keluarganya adalah orang yang paling menderita akibat gosip dan khabar angin yang tidak pasti kesahihannya walaupun sedikit. Tidak kira bagaimana agensi atau pelakon mendedahkan kenyataan rasmi menafikan artikel yang tidak berasas dengan yang mengambil sikap “apa pun jika ia palsu” dan tidak menyemak kebenaran dan hanya bergantung pada khabar angin yang tidak berasas dalam talian, keadaan semasa membawa kepada [pelakon] dihujani tempias negatif, sekaligus membuatkan kami tidak dapat berbuat apa-apa melainkan rasa tertekan dan kesal.

Selepas ini, agensi akan mengambil tindakan undang-undang yang berat terhadap penerbitan tuntutan berat sebelah tanpa menyemak kebenaran dalam talian (melalui media sosial dan YouTube). Kami juga akan bertindak balas dengan tegas melalui hukuman tanpa kelonggaran terhadap analisis dan tafsiran yang berniat jahat, tindakan yang menggalakkan ini [tafsiran berniat jahat], atau siaran dan ulasan berniat jahat yang melampaui sekadar luahan pendapat. Kami juga akan mengambil tindakan undang-undang dengan bahan rujukan yang telah kami kumpulkan melalui pemantauan kami.

Kami bersungguh-sungguh meminta agar anda untuk mengelak daripada menyebarkan khabar angin yang tidak berasas atau membuat laporan spekulatif mengenainya. Dengan pemantauan yang berterusan, kami akan bertindak balas dengan tegas melalui pelbagai sudut. Terima kasih.

Semoga yang baik-baik saja buat Nam Joo Hyuk, keluarga dan agensinya.

Sumber : Naver | enews

loading...