SHINee tumbangkan Wonho, ONF, Wei & NCT Dream, raih album terlaris di Korea minggu ini

May be an image of 4 people and indoor

SHINee melakarkan sejarah terbaik buat karier nyanyian mereka, apabila meraih jualan album terlaris di Korea di dalam seminggu buat pertama kali sejak ‘debut’ pada tahun 2008.

Menurut Hanteo, album mini ketujuh, ‘Don’t Call Me’ keluaran SHINee berjaya meraih 127,208 unit di dalam seminggu sekaligus meletakkan mereka no.1 di carta album Gaon minggu ini, akhirnya mengatasi pencapaian dibuat oleh Wonho (bekas ahli Monsta X), ONF, Wei & NCT Dream masing-masing dengan pengeluaran album terbaru: Love Synonym, My Name, Identity Challenge, dan We Go Up di dalam carta yang sama. Jualan album tersebut adalah berganda lebih banyak daripada perolehan yang pernah dicapai oleh SHINee sebelum ini di dalam tempoh mereka terpaksa bergelut dengan kehilangan seorang ahli mereka yang istimewa.

Selain memperolehi kedudukan no.1 di carta album mingguan Gaon, ‘Don’t Call Me’ turut merampas posisi no.1 di dalam carta album mingguan Oricon Jepun dan no.1 di dalam carta mingguan QQ Music China.

‘Don’t Call Me’ mengandungi 9 buah lagu berentakkan gabungan R&B dan balada dengan lagu ‘Don’t Call Me’ dijadikan single utama. SHinee turut membawakan lagu ‘Heart Attack’ sebagai single susulan yang pernah tertular sebelum ini akibat ‘fan service’ yang dibuat oleh Key di akhir persembahan.

Sumber: spottvnews

loading...